My Baby....:-)

Pejam celik pejam celik..dah masuk 17 minggu lebih aku pegnent upenya..heheh..if korang tgk widget kat tepi aku letak tu..sebelah kanan tu..Lilypie.com, baru 16 minggu n nak masuk 17 minggu kan..tu ikut pengiraan mat saleh..if ikut pengiraan doctor aku..my pregnancy dah masuk 17 minggu ++...

Okla..saje je nak kongsi ngan korang gambar2 baby yg aku scan kat klinik..subhanallah...mmg menakjubkan ciptaan Allah..dalam beberapa minggu cepat betul dia membesar..mengalir air mata aku tgk tiap kali doctor scan n terangkan kedudukan & keadaan baby aku...hanya tuhan yg tahu..rasa sayu je..cam tak percaya pon ade..sbb ade benda hidup dalam perut aku..hhuhuhu...

ada kawan2 aku suggest aku g klinik yg ade scan 3D..tapi aku takutla..nampak real baby tu..muka dia sebijik bila kuar masa lahir..ntah nape aku jd seram..mcm kesian je tgk dia seolah2 terapung dalam air..huhuhu...

aku dah selesa ngan klinik yg aku g nih..doktor dia mmg dah sah2 semua perempuan..n baik2 belaka..cakap lembut je...sejuk je ati...:-)

jom tgk gambor...heheheh...:-P

Ini first scan (pernah kongsi ngan korang kat sini..)baru 8 minggu...comel je..jantung baru terbentuk...

Ini dah 12 minggu..kepala, badan, kaki & tangan dah terbentuk..tapi doktor cakap sifatnya belum sempurna...

Haa..yg ni last scan..17 minggu..nampak tak tulang belakang dia...kepala & badan..ngadap ke sana..membelakangkan alat scan tu..huhuhu...dah makin besar kan..Subhanallah..sekejap je..cam tak percaya..:-)


Okla..nnti kita kongsi2 gambor baby lagi yep..tunggu lagi 3 bulan..aku scan tiap2 bulan..nnti aku kongsi perkembangan dia kat sini....doakan baby aku sihat2 sokmo...amin...:-)

tata....

Comments

Helena said…
CONGRATS!!!!!!

Bestnya..... bila tgk gambar scan ni.... terkenang pulak masa 16 weeks dgn anak2.....

My 1st preggy dulu kan.... at 15 weeks i dgn selambanya lompat dari tembok yg around 1.6m height. (dont ask me why... long story) I actually forgot yg i ni pregnant..... hehe entah apa2 kan.... mengelabahla rush to see dr... padahal baru balik dari jumpa dr....

So i guess morning sickness dah tak ada kan.... just layan ajer what you feel like doing... suruh mr right pamper... urut2 if belakang dah rasa tak sedap.... hehe

Take care dear.... I'm happy for both of u....
Dee said…
eee...dee mula2 tgk bb kat scanner ni pun..meleleh gak air mata..pehtu rasa cam x caya je..hehehe..enjoy every moment tau rose..u going to miss it..
Mek Rose said…
KAK HELENA

Thanx akak..skang mabuk2 dah kurang..tapi kdg2 tu adela jugak..pening2..takleh nak elak..hehe

apa?? lompat tembok? hebatnye..kikikikik..
mesti papa akak marah2 kan..hehe..

skang pon mmg b4 tido harus mr. right kene urut belakang..dah start sakit2..lenguh2..huhu..

thanx again..u too..take care..:-)


DEE

betul tu..mmg terharu sgt2..mmg tengah enjoy the moment nih..moment sakit2 pening2 mabuk2..kikikik...

dah masuk 5 bulan baru leh betul2 rasa moment tu kot ek..hehe..

skang dah rasa cam ade benda cucuk2 kat bawah perot belah kiri..sakit2..then gelak sorang sbb org tahu..tu mesti baby dah mula gerak2..

sooo sweet..:-)
Anonymous said…
Hai Ros...bestnya dh pregnant..boleh lak scan tngok baby membesar dari hari ke sehari kan..ni yg wat tercabar sifat keibuan sy ni..nk dapat baby gak..he3x. anyway..take care n jgn wat keja berat2 tau..
Lynn said…
Wah..kejap jer dah masuk 4bulan baby kak ros. Semoga baby & kak rose sihat2 ler hendaknya yer. Lama xjumpa kak rose. Aritu masuk intekma,ingt nk jengah jap kt dwelling 6 tu..tapi segan plak. Hahaha..
Mek Rose said…
FAIEZ
hai faiez..dah abis kursus ke?
dah mula rasa tercabar ke? ikikik..cepat2 kaweng ye..
n u 2..take care..thanx..:-)

MALYN
ha..ko buek apo ngondap kek intekma resort nih?
hehehe..takyahla sogan2..mehla ketuk dwelling 6 ni ha..

pakwe tu pon ade..ko malu2 ngan dia ye?? ahhahaha...:-P

anyway..thanx doakan kami..:-)
Y u Z z 9071 said…
seronok tengok....

1st experience kan..mesti excited;)
Anonymous said…
rose.... how r u..... eh just realised you put me as your idol mummy? wow.... thx rose. terharu betul rasanya.....

And as other mummys out there, I'm just doing my best to be a good mom.... banyak gak trial and error...

Thx again rose..... I'm touched.
Anonymous said…
tengok gamba baby teringat masa pregnant dulu...

masa anak 1st semua gamba scan letak salam satu album.

anak second tah ke mana2 sebab asik pindah2.

sian dia...
Anonymous said…
aku doakan baby sihat dalam perut ibu dia tu :)

jgn lupa minum susu lebih sket bg baby sihat..hehe!!nnt agak2 hensem, jgn lupe bg nama badrul :p
Mek Rose said…
YUZZ
mmg excited sgt2 yuzz..takde pengalaman..semua yg berlaku rasa pengalaman baru yg sgt berharga..:-)

KAK HELENA
heheh..mmg akak layak jd idol mommy pon..since 2007 sy baca blog akak.mcm2 cerita camne akak didik anak n anak2 akak berjaya with their COco & education..tahniah..:-)

MOMMY LYNA
tula..ramai kawan2 cakap camtu..anak sulung je tu..kang dah masuk anak ke-2 takdela tu nak simpan2 gambor2 tu..uhuhu..

BAD
kang aku letak nama BAD kang sama lak ngan ko..tak syiok ar camtu ..hehehe..
anyway..thanx..doakan kami..:-)
Anonymous said…
rose, bubuh la gambar perkembangan perut tetiap bulan.. seronok tau tgk badan sendiri membesar hihihi
Anonymous said…
Salam Rose..terimakasih singgah blog kak jie..

kak jie ni dah tutup kilang...tgok ibu2 muda bawa perut...suweeet je
Anonymous said…
yup...kita pernah jumpa masa tayangan 007 tu
Mek Rose said…
aD
Badan kita mmg dah besar..kikikik
lain la aD..kurus je...maintain aje..ehhehe...

KAK JIE
nape dah tutup kilang kak?
eheheh...dah mmg doc cakap takleh ye?

kelakar kan..kita pernah jumpe real..baru la ni sy terjumpe blog akak..keep in touch ya...:-)

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu