Tuesday, May 13, 2008

Selamat Hari Ibu Mak...


Tahun ni genap 67 tahun umur mak aku..sempat gakla celebrate birthday dia februari lepas..tapi gambor dalam kamera akak aku yg kat Kelantan. Takleh la aku nak share kat sini..huhuh


Aku sayangkan mak aku..lebih dari segala-galanya. Terima kasih mak..kerana dah melahirkan aku, membesarkan aku, mendidik aku sehingga ke menara gading..tanpa seorang ayah. Dialah mak dan dialah ayah...


Ayah aku dah pergi since aku 4 tahun...20 Jun 2008..genap 24 tahun ayah aku pergi untuk selama-lamanya..


Mak aku membesarkan aku bersama 8 orang beradik yang lain seorang diri..Perrgghhh..bayangkanla.....tanpa bantuan dan sokongan suami..mak aku dapat membesarkan kami semua tanpa penat lelah....seingat aku..mak aku buat mcm2 kerja..tapi yg pasti, kerja utama mengusahakan sawah padi dan buat songket...


Alhamdulillah..skang semua kami dah besor..mak aku pon dah dapat 37 orang cucu ..heheh..besor kluarga aku nih..riuh rendah time jumpa ramai2..dan mak aku skang pun dah tak tenun songket..tapi dia upah org lain pulak untuk tenun dia punya songket..kira tokey songket kecik la ni..hahahah...ok ape kan..


Ape2 pon..aku sayangkan mak aku..saaayang sgt2!

Untuk mak aku..Hajah Lijah Bt Haji Ali...Selamat Hari Ibu..Semoga Allah sentiasa memberkati mak..panjang umur dan dipermudahkan segala urusan...Amin..

6 comments:

Helena said...

Ibula segalanya kan? 37 cucu.... meriahnya.....

wow ada gambar.... sweetnya dia...padan dengan nama rose tu.... gambar bertunang ker tu....

Rasanya belum terlambat untuk Helena ucapkan.... Selamat bertunang..... jaga diri baik2 tau... time bertunang tu, kira darahmanis.....

Have fun preparing for the wedding... cuma skali dalam hidup tu.....

rose said...

thanx kak helena..
darah manis? eheheh..ye kot..:-)

tengah prepare 4 my wed la ni..tapi tula..bunga telur ingat nak buat sendiri..tapi tak beli2 lagi bahan2 dia..

nampak gayanya..beli yg siap jela..hahahha..

Mr. Right said...

Selamat hari ibu kepada mak dan bakal mak mertua aku, insyaallah.

rose said...

InsyaAllah....Aminnn...

Aleeya said...

SELAMAT HARI IBU UNTUK IBU ROSE ..semoga terus dikurniakan kesihatan yg baik!!

rose said...

thanx yaya..amin...:-)