1st day keja..dapat demam selsema. uhuk.

Assalamualaikum semua..

hari ni 1st day keje. 3 bulan ralit belek anak2 rasa kekok plak nak mulakan kerja. arini aku taknak wat keje. aku nak update apa2 yg patut & kemas meja yg dah berhabuk. bersepah2 pon iyer, budak2 ni guna meja aku kdg2 tu. takpelah. gunela. bkn rete aku pon. ahaks!

mlm tadi dah mula pening2 kepala aku ni. nafas pon sesak je rasa. demam tak kuat sgt. tapi tekak aku sangat2 sakit. pedih cam kene hiris ngan pisau. nak telan air liur kan main payah. takpelah, ujian kecil dari Allah..

pagi2 dah menapak ke rumah pengasuh. tunjuk/ajar skit2 ape yg patut aper yg aishah perlukan sehari-hari. si rafiq takpelah, mamact (pengasuh) dah tahu ape yg rafiq perlukan. actually, ade 3 ibu yg menysukan anak dengan susu ibu. so, aku dah label siap2 kat botol nama aishah. kang bertukar lak susu dalam peti tu. tak pasal jadi anak susuan aku. hahahahaah.

malam tadi, as usual rafiq suka berjaga. kejap2 masuk bilik ngacau aku. taula if dia masuk, sure adik dia tersentak sbb terjaga si abang bukak pintu yg ade bunyi "kreeeekkkk" cam dalam cite antu tu. haihhh..last2 kene halau, terus g depan tgk tv ngan abah. aku tengok jam, dah kul 2.30 pagi. celik lagi si abang tu. pagi tadi terbongkang lah ape lagi..bila kejut ajak g umah mama..leh plak dia mamai2 cakap kat aku..."mama? aishah?" huhuhu pastu ibu cakap.."a'ah..aishah pon g umah mama.." pastu dia tido balik. sabar jela abang rafiq nih. last2 aku tinggal ngan abah dia jela. kang abahnye anto.

ermmm....rindu dah sama budak2 tu. hari2 bergolek2 ngan anak..arini g keje takde depa kat tepi aku..rasa cam lain plak..yes. aku rindu betul kat budak2 tu ni..baru jam 11.10 pagi..lmbt lagi nak tunggu kul 5....:-(




Comments

Ayu said…
Faham sgt perasaan tu dear...(^_^), dulu mula2 yayansmum masuk keje lepas cuti pnjg rasa mcm nak nanges je tgglkn my son...every minutes teringat kat dier....tapi, takpe...kita kan strong Mummies, (^_^) Be strong ya...?
Unknown said…
hehe... nanti pasnih sure tak sabar nak tunggu hari jumaat sebab esoknya(sabtu) leh gomel anak2 puas2...

**teringat masa mula2 tinggalkan summayyah kat taska dulu... dah la dia kat taska lain, abg dia kat taska lain... memang susah hati sangat2... :(
ch@ said…
hahaha, kelakar2. smua lebih kurang kita je tu. abi ada atau tak, kita gak kena amek anta dak berdua tu. pasni mcm2 pangai dia buat, lagi2 oni/rafiq dh pandai menjawab. tak sabar kan nak balik? kita pun rasa tak sabar nak jmpa dorang.
Hanis Azla said…
selamat memulakan kerja.. semoga cepat sembuh demam selsema dan demam rindu tu juga..
KuNanGKuNanG said…
time keje pun mesti asik tringat baby kan..:)
ajumohit said…
Selamat memulakan tugas ros, klaka je rafiq tu, dh lama cuti msti rindu kt mama dia hihi, nnti tempek gmbr ebm tau ros hihi
eB said…
wah dh msk keje? welcome bak :)
Unknown said…
mesti berasap nk polish bakat keje balik..hehe
selamat berkerja :)
selamat bertugas rose~ wohooo...kena bersemangat ye, dh nk msuk tahun baru ni..hee~ liat sure la kan..apa nak buat..^_^
Unknown said…
selamat bekerja rose..jgn berduka lara k.. ;)
hajarus said…
slmt kembali bekeje mek rose... ;d
ummi_ziz said…
Kesian rose. Sabar ye. Aritu masa first day sy start class master study, mcm tue la perasaannya. Sebelom tu mmg tak keje, housewife jd phm2 je la mmg janggal, sedih n risau nk bpisah kjp dgn ank2. Tpbila fikir ank2 suami jaga lega sket rasa tu. Hehe.

Apapun, slmt bkerja dan smg cpt sembuh..:)
Dee said…
alahai siannya rose..jaga diri tau..hari pertama mmmg mcm tu kan..rindu kt anak2 yg ditinggalkan..meruntun rasa hati..sabar jelah..
Lynn Abd Latib said…
rose

mmg macam tuh ler kita rasa bila dh lama dok sama anak2 kan...sabar yek//


kak lin pun rasa semcm nak htr anak2 ke taska semula minggu dpn..papa dia dah habis cuti sekolah..

itu anak dah besar..kalo kecik lagi fikir macam2

selamat bertugas semula..:-))

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu