Thursday, March 15, 2012

Dia Sudah 2 tahun 8 Bulan



Assalamualaikum..


hari ini 15/3...anak bujang saya sudah 2 tahun 8 bulan..yeyy...dah besor!



sengih mcam kerang busuk...

  • pandai jaga adik
  • bila ibu nangis/buat2 nangis cepat2 pujuk sambil bawak air suh minum (sbb bila dia nangis ibu kasi air sbb tekak kering ehheh) sambil cakap "dah dah..ngan angis"
  • sgt prihatin (pantang tgk adik nangis/merengek, sure dikasi mainan..smpaikan penuh keliling adik ngan mainan)
  • makin byk vocab2 baru yg rafiq dah leh sebut tapi masih pelat. eg: lam biyek (dalam bilik)
  • tapi ayat yg sgt jujur kuar dari mulot rafiq..."ibu..aishah..angis..nak Tetek!" LOL!
  • skang sgt2 manja ngan abah..abah takleh langsung timang aishah.sure dia suh buh tepi/letak bawah si adik..adui..
  • masih pakai pempes
  • tak minum susu tapi makan banyak..cam org dewasa kekdahnye
  • sgt suka berjalan/naik kereta..duk dalam kete bawk pusing2 pon jadila janji kuar naik kete..(itu macam pon ade kan)


saya sayang dia

he always be my baby!

19 comments:

Sidratul Muntaha said...

beza 9 thun dari Ara..
huuuh...
jeuh melayan..
byk keletah ank2 bila dah msuk 2 thun nih
yg abg long dia plak bila dah sekolah..
suke buat hal sendiri

Cik Rose Cute said...

cantik gigi...nie mesti rajin berus gigi hihihi

Cik Rose Cute said...

follow sini lepas baca entry

::NureeN:: said...

anak adalah segala2nya.. anugerah yg tidak ternilai..

~~zAnAfAhMi~~ said...

Saat2 beginilah anak2 wajib depan mata, tengok dia membesar. Nampak bahgia sgt dr senyuman Rafiq tu, mesti ibuayah jaga dia dgn sempurna.

Dee said...

rafiq sgt comel..mmg dia akan jadi abang yg baik..

Ena said...

bagus betul abg long ni... hope kekal gitu sampai bila2.. ibu pun senang hati..

ch@ said...

rafiq dah besar la mummy. eh jap, auni pun 2 tahun 8 bulan, eh? ke 7 ek? hahaaa. btl la 8 bulan. auni dulula kiranya. satu bulan yg sama rupanya.

Suliana said...

mkn byk tak pe.. bulat comel je budak2 ni.. :-)aqil byk jg mkn tapi keding je. hehe. brpa berat abg ni?

Salina@IbuAqil said...

alololololo
comelnya!!!!
dah besor dah baby ni..
hik3!!!
handsome boy ni..
Happy weekend & TC yer!! ;)

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@Sidratul Muntaha
err 9 bulan ke 9 tahun eheheheh
mmg penat nak melayan..oo nape abg long dia jd camtu ye?

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@Cik Rose Cute
thanx che rose folo mek rose..ehehe

gg cantik ye? maybe fully bf & mmg tak minum susu formula..so takdela dia melekat je ngan botol susu kan..
then jarang bagi dia cekelat..kdg2 je..gigi mmg gosok tu pon kene paksa ehehhe

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@::NureeN::
betul tu nureeennnn

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@~~zAnAfAhMi~~
betul tu kakkk..sgt2 sronok tgk depa membesar depan mata even dpt bersama byknye waktu malam je huhuhu

alhamdulillah..Rafiq n aishah sbb ibu & abah sgt2 sayang mereka & dijaga sempurna....:-)

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@Dee
insyaAllah kak..aminnn

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@Ena
amin mek na..moga kekal hingga akhir hayat aminn

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@ch@
ummi auni ni nak kene piat tinger ni..anak sendiri pon lupe umor wekekekek

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@Suliana
tapi tiap kali pas makan perot dia jd besar cam bola ahahah..berat dia dah 14 kg kot..dah lama tak timbang..last timbang last year..13kg

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

@Salina@IbuAqil
maceh ina..
selamat 'berhoneymoon' & moga dpt berita baik k..amin