Monday, August 22, 2011

Menjelang Hari Raya

Assalamualaikum..

Tahun ni..1st time tak beraya kat terengganu. Biasanya kami balik 2 negeri. Tapi ikut turn la..Aku bukan taknak balik..naakkkk sgt2 balik. Tapi dah sarat camni..if jadi ape2 kat tengah jalan, tanggung sendirila kan. Aku sayang bb dalam perot aku  ni weh..takut jd ape2 kat dia.. Bahaya woooo nak travel jauh2..8-9 jam perjalanannye..


tapi takpelah..nnti nak berpantang kat terengganu. Duk puas2 kat ganu *ayat amek ati*..yela, mane sama raya ngan berpantang. Raya leh makan puas2..berpantang?? sendiri mau ingatla..hahahah..

yg pasti..aku skang sgt2 teringin ketupat palas yg mak aku buat. The best ketupat palas ever. beli kat kedai/kiosk2 kecik kat tesco tetap tak sama! membesar dengan ketupat palas hasil air tangn  mak aku..takkan ade pengganti...



tangan tua mak aku yg dimamah usia...gambar ni aku amek masa raya tahun lepas..


persiapan raya dah siap kot..eh kot2 plak eheheh..yg paling penting..si rafiq la..dia dah lengkap dah semua..ibunye plak beli baju siap  je. g je beli baju kat kedai org besor2..sure ade saiz utk org ngandung cam ibu...hehehe


okla..nak sambung keja. byk plak modul dtg berderet nak diformat..Grrrr...depa2 ni suka anta last minute..yg jadi mangsa sapa????? akuuuu jugak. sabarrrr sabarrrrrrrrrrrrrrrrrrriah!





14 comments:

lydzar said...

memang beza raya ngn pantang..huhu tp yg penting tetap dpt rasa air tangan ibu dalam kedua2 acara kan..

ajumohit said...

itu ketupat pulut kegemaran aju tu..sedapnya...sabar ye ros, nak cuti ni la keje byk pula ye

bonda dadif aka akish said...

header ko canteq noks!

Fieza79 said...

ketupat palas mmg best kan...

tkpe berkorban demi bby dlm perot tu...nnti lps ni 2 bulan kat kg..hamek..!

Ena said...

last week kan.. disebabkan tingin nye pasai.. ena p gak beliyg jual 3 ketui 2 hinggit.. hrm.. biasa jekk.. memg takkan sama ngan mak kita nye air tangan kan? itu yg x sabar nak balik ni.. uuhuh

Dee said...

raya kalau ada di shah alam..pagi raya dtg umah k dee..ada ketupat palas..sian lak dgn org ngandung ni..

maszmadi said...

erm, ketupat palas, goreng pon sodap kan.. nyumnyum ndap nyerrrr...

ADEEYA said...

OMG me loooveee thiss :D harap my grandma buat this year <3 <3 <3

mamalieyna said...

aduuuh..rose ni buat kita bertmbh2 rindu nak beraya kt kedah tau..hukhuk..nak ketupat palas tu....takpelah sempat kot suruh kakak tapau bwk balik KL ni..mek na tak dpt balik kedah gakk...huhu..

mama_umar_maryam said...

mane2 pon beraye same je sabariahhhh,hahahaha, tkcare weh!

Anamarza said...

setakat ni tak pernah lagi merasa berya dalam pantang, harap2 tak la sebab tak sanggup godaan macam2 berpantang time raya ni

Zue AnnaLeeya said...

sedapnyer ketupat mkn dgn rendang...
perghhh...
tak sabo nak rayer... ngeee...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Betul tu... tak sama. dalam pantang macam2 la teringin... tapi dapat tengok orang makan je la...

KuNanGKuNanG said...

sedapnye..sy mmg suka ktpt palas ni.dulu masa arwah nenek ada dia la yg rajin wat..skrg dh xde sape yg pandai wat ketupat palas ni..huhu