Thursday, January 27, 2011

Imunisasi utk 18 bulan punyerr....



Salam,

Hari ni..pagi2 buta kami dua beranak dah ke Klinik Desa..kul 6.30 rafiq dah bangun. Malam tadi dia tido awal. So, senangla nak kejut dia bangun mandi..sonot teruja mandi pagi2..mcm2 la mamat tu..

Sampai kenek dalam 7.10 pagi..ingatkan no. 1..sekali tgk no. 15 daaaa...adui. sapela makhluk lg awal dari aku tu?? agagagaa

actually, suppose rafiq cucuk khamis last week. tapi cuti thaipusam kan. So, tunda ke minggu ni. sudahnye pack giler ngan org arini. sib baik den mai awal. Kul 8.45 dah siap semua..

Kat kenek, mat rafiq tak duduk diam. abis dia tawaf. as usual..mencuit ati makcik2 n nurse kat situ..peramah tak bertempat pon ade si rafiq ni. baby pon dia nak g salam cium tangan. uhuhu..

dah kene cucuk baru nangis. ha padan muko. tak duduk diam gelak2. dah kene cucuk tau duk diam. cepat2 aku bawak masuk kete kasi tek.

masa dia menangis..nurse cakap "haa..tula tak duduk diam. kan dah kene cucuk. nah amek misi kasi adiah (sebotol paracetamol).."  agagagaga...

berat rafiq dah cecah 12.7 Kg..patutler kebas je tangan ibu wahai anak. 


 

on the way balik umah sempat lagi lelap..alor..sian anak ibu...


Dah kene cucuk 18 bulan ni..harap2 tak demam la ye. nurse cakap mungkin akan demam. tapi kalu kasi ubat cepat2..insyaAllah demam skit2 je..tak kuat..
moga tak melarat la dedar badan rafiq tu..amin..


ok..lengkap sudah cucuk2 utk seketika..tunggu umur 7 tahun la plak..derjah satu...heeeeee


**arini abah rafiq tak teman sbb ibu sian tgk abah yg baru balik dari sabah. kul 2 pg td baru tiba dari epot coz flight delay.
 

15 comments:

deqma129 said...

wahh..dah besar dah rafiq!

Noreen Syafira said...

akk jaga tempat cucuk takot lebam kata org blik cpt2 tuam xpn ltk mnyk kapak...nnti x lebam...

masa riza lebam beso
cian sampai jalan tak betol mgkin sakit tp tetap gagahkan dr berjalan time tue baru dapat kaki=))

lydzar said...

bagi ubat cepat2 insya allah tak demam..

lepas je cucuk hadif 18bulan, buku biru dia tu tak ingat plak letak mana..haih!!!

mamaaedrean said...

samer berat ngan aetrish dh yer :)

wahida said...

rose, bestnya si mat rafiq ni dah 12.7 kilo....anak saya si adik tu dah 2 tahun pun, baru 11 kilo...susah nak makan kekdahnya budak tu..huhuhu....

umialya said...

Insya Allah, cucuk ni x demam. Rafiq kan kuat

Zaidah said...

biasanyer dedar aje rose...bagi ubat ok lah tu...

mamalieyna said...

wooo dak rafiq yg semangat! hehe..jgn demam tau, rafiq kan kuat..hehe..

settle bab cucuk2 kan, lega...hehe..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

dah habis bab cucuk2 hope tak demam la sebab rafiq kan kuat, rose minggu ni pi pasar shah alam tak, kalo pi leh la ketemu

chugie said...

wah.. dh abis imunisasi dh lah rafiq ye.. siannye tengok die tido campai camtu, penat nangis ye?

~~*Lady Salwa*~~ said...

Alo, cian dia kena cucuk ye... Letih nangis kot sampai tertido... hehe

Faris dulu pun demam sekejap je pas kena cucuk yg 18 bulan punya... balik rumah memang terus bagi makan ubat demam, takut demam melarat...

dyea irdina said...

semua berlumba kat kinik skrng ni nak dpt awal..mn2 yg kenal nurse la suh nurse tulun simpan no...hehehehe nk buat camne rakyat dah ramai campur makluk pendatang asing lg (klu kat tmpt sy la)

PuaN su SU said...

hensemmm boy......tidoooo dgn sopan ya kamu

Izan Ishak said...

alahai rafiq...jgn dmam ye. ibu cepat2 kasi ubat tau!

Elly & Emmy said...

hehehe.. dak hero dah kena cucuk.. kami pun dah tak lama lagik nak kena cucuk juga..