Wednesday, January 5, 2011

RON 97 naik seposen

Salam satu malaysia (kah kah kah..bluwek)

waahhh RON 97 plak naik seposen yek? senyap2 jek nek..

ari tu RON 95..

takpe2...kami2 rakyat ni mmg org kaya-kaya belaka...

kelapa naik sampai RM2 sekilo..leh berniaga kelapa la pas ni..hoho pakcik kayo!

dah namanye..Rakyat didulukan kan? *errrrr..sat nak pikir, tang mana tu didulukan*

dengar2..minyak masak takde kat pasaran. tengok berita semalam jenuhla makcik tu cari minyak masak sampai 4 pasaraya dah pegi tapi tak dapat gak ...haihh..tunggu nak nek lagi ke? takpe2..kang kita pakat ramai2 guna minyak zaitun..kita kan org kaya...ha ha ha ha......



27 comments:

Ena said...

hahahah...

tompang gelak sama sbb 'org kaya"

PuaN su SU said...

semua naik...
gaji ja tak naik...
rakyat didahulukan kat mana tue

~ayu.oyie.yuna~ said...

Assalamualaikum..
owh,terima kasih KERAjaan terchenta..;)

*rakyat dahulu keluar duit

govt tax pon da naik 6% tahun ni..

takpe,bak kata rose,kita sume orang kayoooo...

Izan Ishak said...

takpelah ros...kita semua kan org 'kaya'...naik jgn tak naik~

LYaFRINA said...

bijok.. bijokk!!

lydzar said...

diam diam je naik yer..ciss betul lahhhhh

LiLy @ MumMyQiStInA said...

yer..yer...kita mmg org Kaya...hahaha.. :)

Cik Puan*PIE said...

xtau la mek ape nk jd..sume bnda nak naik..kalau gitu naikkanlah gaji kite sama..baru setaraf...hehe

notti netti said...

betoi2..kita kan kaya....naik lah lagi...up sikit harga minyak......eheheheheh

Ann said...

ha ha ha

makcik kaya. lepas ni boleh berhenti kerja dan tanam kelapa banyak2.



Rakyat didahulukan.. *senyum sendiri*

sW33tdARLiNG said...

takpe... rakyat mesia pun marah kejap jer.... hihihi
Jom Join GA PILIH THEME BLOG

lylieiqmal said...

hahahah...kite kn org kaya kn rose......suke statment rose....

[-suziey-] said...

hahahaha makbul la kata2mu itu..kita org kaya :p

Hanis Azla said...

yes kita org kaya.. kata2 kita itukan satu doa.. klulah gaji kita pun sekejap2 naik mcm tu, alangkah bestnya..

momguess said...

amin!!!
kito KAYO!!!

baincardin said...

naik lagi??? T_T

Zimah said...

bodoh la pemerintah skrg ni..tak pk psal rakyat..dirg ok la..semua KERAjaan tanggung...ni semua strategi pilihanraya..dkt2 nak pilihanraya nnti..turun le semula..tp mesti turun sket je..ape nak jadi la..menjawab la ko kat akhirat nanti..ape peranan pemimpin..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Adeh, tu la pasal kan... itu naik harga, ini naik harga.... memang 1 malaysia la naik harga... hahaha

tapi gaji kita jugak la tak naik2... harap setahun sekali jek naik... huhuhu

Fieza79 said...

tu la rakyat mesia dh kayo raya sekarang..tu psl suma benda kena naik...baru boleh setaraf negara maju...kwang2..

Mieja@Amiizaa2001 said...

paling ketara bab makan/kedai makan kat m'sia mahal...kalaou kt sing bab makan kat luar/kedai mkn murah....emmmm...

maszmadi said...

hm, awal taun dah naik, nanti tengah taun naik lagi, karang ujung taun naik lagi dan lagi.....
bile la gaji nak naik nie?????

umialya said...

ya, kita KAYA. hahahaha...
(kaya ke kayap. opppsss!!!!)

apa yg pasti semua bahan asas akan naik sama

Danial'sMom said...

betul tu..tahun lepas baru naik harga minyak..97 dan diikuti 95...tak mustahil tahun ni naik 97 diikuti 95 plakk..huhu..gaji nye naik 2007 lepas je..tu pun selepas 10 tahun gaji tak naik...penjawat awam dpt 500 ari tu pun dah dikatakan negara alami defisit n tanggungan yg besa..sah2 bonus lagi la memang tak akan dapat..huh..

cik_ah82 said...

gelak kuat2 lagi kak..kitakan kaya!
pemimpin2 tu nk rasa apa, det tol n minyak semua ditanggung..derang siap ada driver katakan..
mmg 95 akan nek lagi..dgr2 dorang akan buat naik 2 kali setahun..mari2 kita beli mesin cap duit lak..grrrr

e.l.i.z.@ said...

hah??? naik lagi? astagaaaaaaaa...
mmg kite org kaya kan huhuuh

chugie said...

geramkan, asyik naik je kegunaan kita ni.. kalau gaji naik banyak, xpe lah jugak aduh...

RON97 plak tu.. dh lah si putih kami guna minyak ni uwwwaaaa...

MrS. F!zA said...

amin..amin..amin.. tak lama lg kita kaya raya la..ekeke