Wednesday, August 11, 2010

One Step Ahead

Salam,

Puasa dok ari ning? heeee..aku? poserla..ngeee

ok2..nok kabor ning..mat rafiq tu sejok seminggu ning sibuk la nok bangung berdiri sendiri sokmo. Aku takut gok ye tergolek terbalik tertonggeng ke belakang. tapi ye dok takut la pulok..seria (seriau) gok aku wehh...

nilah peel baru ye. Atah katil pong ye berani diri sendiri...wat debor perot mok ye je budok ni. pahtu diri pulok sipi2 je bira (tepi) katil...

dok caye ke? huk aloh..tengok ah diri kalu dok caye..






Haa...ce tengok molek..tula aksi mat rafiq sejok akhir2 ning..ye jalang dua tige lakoh pahtu ye jatuhkang punggung ye. pahtu gelok sorang2..eheh..lucu..

mok ye ni dalam debor2 perot pon hepi senyum sengih cam kambing la sokmo2 kalu anok ye cuber2 nok diri..sbb dekak doh tuhh..dekak doh nok jalang sendiri...

alhamdulillah..one step ahead my son!

13 comments:

Mimie Fazira said...

alalala comelnye rafiq ...

boleh geng dgn melyssa ... melyssa dah jalan time umur die 11 bulan , jenuhla acik mimie dok kawal ... asyik benjol je kepala ... hehehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ye ke? wahh..ringan ye tubuh melyssa..11 bulan dah jalan. si rafiq tu 11 bulan merangkak..wekekke..tula, duk pikir2 gak ni.camnela nanti eh nak kejar dia merata sbb tak reti duk diam..haha..

Ena said...

eheheheheh..
memg kelakor..
napok happy sungguh tu rafiq nok jalang sendiri..
percubaan yg sangat bagus la..

rose, dalam dok debor tu sempat gak snap2 tu.. WAJIB!!! heheh

littlehumblelynn said...

rose

moleklah tuh leh nak jalan doh.....anak kita x leh lagik..dok bertatih pas ke sudah...minggu dpn boleh setaun dah......i/allah@!

Dee said...

ceh..kecek ganu..jenuh nk pahe..hahaha..

wah..dh pandai berdiri..nti cepat berjalan tu..yelah..dh naik walker..pastu dh tolak adiah besday aritu kan..tu yg cepat je jln..

zue @ annaleeya said...

caye caye... bakpe dok cayenye... rafiq doh bulih kaki kekgi, jenuh ar nok layang... silap haribulang bulih jadi tazang tine... duk tepik sokmo... hahahah!!!

nur said...

dok lamo doh tu nok bulih jln :)

wahida said...

best lak sesekali blaja bahasa ganu...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ena,
awang rafiq ni ceria sokmo mek na..
eh..dang2..ni kan mamarazzi..LOL!

lyn,
takpe lyn. nanti2 laju la tu.eeheh

kak dee,
sekali sekaler sbb rindu gile ngan ganu..hehe

kak zue,
hoho..jd bini tarzan ah lepah ni..wekek

nur,
insyaAllah..:-)

wahida,
ehehehhe..nok belajor ke? bulihhh...:-D

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

rafiq excited sangt tu dapat one step..hihi..go go rafiq..kasik mok dia kecut perot lagi..

Ammi Sara said...

tgh kemaruk ye rafiq, tak lama lagi berjalan la tu, waidi pun skrg dah meniti satu umah, pegang dinding/meja/kerusi semua, tergolek tu x pyh cakap la brp kali dah, menjerit jek ammi ni, hehe..
good luck rafiq cayang, kalo pakai CD tak sakit sgt bum bum dia bila jatuh terduduk, empuk gitu! hehe

memorisusuanku said...

yeahhhhh dah nak jalan..:) lepas nie lajulah rafiq berlari:):)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehe..Comelnye gaya Rafiq nk berdiri..Chayok2x rafiq..X lama lg blh dh tu jln.. :)