Monday, May 3, 2010

Ibu Mengemas dia pon sibuk mengemas..aduhai

Hehehe..nak taip posting ni pon aku gelak sorang2 bila teringat gelagat rafiq malam td. Lucu sunggoh anak bujang aku tuh.

Korang tgk jela gambor2 ni ye..:-)

Ini gambar last week..aku sibuk nak lipat tudung n masuk dalam laci2 tu..dia pon sibukla duk tarik2 jugak..penat den tau..pastu isap2 tudung tu..abis lenjun..haihhh...

korang perasan tak sejadah kat belakang atas walker dia tu? ehehehe..dia duk heret la sejadah tu ke hulu ke hilir..huhu..nakal sunggoh..

See...merata2 ceruk dia bawak sejadah tu..wekkekekke...*abaikan jela pemandangan kat belakang tu yo..kah kah kah* ( rafiq ngah bawak kete F1 tuh..laju giler)



Ini gambar malam tadi..

Ya Allah..terkejut badak aku bila dengar bunyi berdentum!
ingatkan ape..upe2nye dia dah tarik tempat penyidai kain...
Ini bilik baju ye..tempat aku simpan semua baju, gosok baju & ampai baju..biasa baju rafiq la..

Yang sepah2 kertas hanger tu mmg keje dia la tu..dia kutip hanger2 yg dia leh capai pastu jatuhkan then dia heret ngan walker..humanghaihhhh...mmg boy camni kan? penat juge ..tapi sonot!

Sempat lagi senyum n cakap2...Buuahhh Buuuahhhh...*buah ape pon aku tak tahu* wekekekke...

aku ni dah rasa nak gugur jantung ingat almari ke ape hempap dia..dia leh lak gelak2..haihh...Memang malaikat jaga kan budak2 kecik ni..risau gak takut cedera parah..uhuhu alhamdulillah takde ape2..

kene lebih beri perhatian terutama sekali bila dia senyappppp je wat pojek...adela tu mende dia buat!


korang dah lunch lom? moh kite..lapar ni!

daa...:-)

21 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Owh..Rafiq tgh 'nolong' ibu ngemas yer..hehehe..

Nasiblah Rafiq x kena tempat penyidai Kain tu..Bahaya gak tu..

Tu lah..budak2 ni klu diorg dh senyap..pasti ada jer yg dibuat diorg tu.. :)

Zaidah said...

dah pandai mengemas dah rafiq...blehlah geng ngan firas..yang skrang nie sibuk menurunkan barang...ke lantai...janga dibiarkan bila diorang nie senyap mesti ade projek alpha tu...

Confession of a Coffeeholic Mama-Miya said...

hamboi..rajin meronda tolong mengemas.

LYaFRINA said...

waa... normal la tu rose..budak2 mmg rajin tlg kita kemaskn rumah..sebenarnya..ank2 kita nk bg kita tambah rajin..hehheeh

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

wah dah pandai ngemas ek anak bujang mek ros ni...bagus2 dari tecik lagi dah pandai nak tolong ibu ek

mama izzya@idah said...

rajin btul anak ibu ngemas yek..sek sok besar biarlah rajin sama yek...

mamalieyna said...

hahaha..rafiq time!! apa2 je rafiq buat, kena redha jer..ni tgh proses pembelajaran bg dia ni..sume benda dia nak buat! hehe..

dah dpt kaki sok, mesti lagi mcm2 ragam leh tengok! menghiburkan hati, wlu sesekali geram! hehe..

zue @ annaleeya said...

besela rose... budak2 mmg cenggitu... ape yg kita buat seme nak buat...

tggulah dpt jln nanti.... lagila rafiq suker kemas umah... rose kene byk2 sabola mase tuh yer....

Fieza79 said...

nsb bek xpape..
ank2 ni da je dorang nk bt..
cm na kita wt dorang pn nk wt gak
next time lebey hati2 tau...mlng xberbau..huhu

~~*Lady Salwa*~~ said...

camtu la boboy nih... kita kemas dia punggah. memang sal selagi faris tak tido, tak dak la nak mengemas ni. buat penat je....

Erm, nanti bagi email add ye nak send alamat. nak publish kat sini cam tak sesuai je... hehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

lily,
ha tula dia. ingat dah kene. sib baik tak kene..uhuhu


zaidah,
ye ke? uhuhu..sat lagi turn rafiq la ni..aduyai..ngee


mamamiya,
hehehe..rajinn...kang dah besor takde dah tu rajin camtu if suruh. wehehe


lya,
kah kah kah..sib baik ibu dia tak pegnent..if tak mau naik antu gak.kah kah


anje,
ehehhe harap2 dah besor nanti pon camtu..:-)


mama izzya,
harap2 camtula..:-)


iena,
wehoo...rafiq's turn n ibu punye turn utk penat2..huhu
tula dia mek na..harap2 dah dpt kaki nanti takdela sampai jatuh lebam2..uhuhu



kak zue,
yes..semoga iman sy makin kuat..aminnn...


fieza,
betul2..kene lebih berjaga2..


sal,
ari tu dah publish takpelah publish sekali lagi..ngee

roslina.muhamad@gmail.com

anta sini ye..:-)

aLyNnZ said...

btul tuu rose boy mmg cam nie..esok lau rafiq dh dpt kaki jgn harap dia nk dok dlm walker lg..lucu larr tgk gelagat rafiq..

mama_umar_maryam said...

ini baru dlm walker,dah vroom sane sini,hehehe,welkam 2 d club la rose ;p

Ruziawati Bukhari said...

rajinnya dia tolong mama dia ye? pandai.. good boy.. hehe..

Ena said...

ekekekeke..

kemain lagi rafiq tu mengemas yeh!.. sonok tu rose.. camtu la bile anak2 tengah membesar ros.. janji tak tertarik mende2 yg membahayakan!.. ok lg la tu camtu.. hehehe.. hero la katekan.. nanti kan nak geng ngan irfan!.. kui kui kui..

Adyshariz said...

nak wat camner..tu tgh duk dlm kete dia lagi..ha..sok2 dh pandai jalan..ader la projek hebat dia wat nanti..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

alin,
tula harap2 cmtu. sbb senang nak wat keje..ngeee


mama umar,
ehhehe..ok2.:-)


kak T,
a'a kak..tolong sepah2kan..wekek


ena,
mek na. dah mula terasa ni kepenatan menjaga budak kecik ni
tapi sonok. sy sgt enjoy! :-)


aisha,
project alpha kah? wekekekke

MOMMY NADIA said...

alahai rajinnye Rafiq nolong ;)
dah berkereta F1 tu mesti ligat kan dia pusing rumah??

semua brg yg diboleh amik,nek kena remove..mahu tak nanti asyik jantung berdebo bila ade benda dia tarik ;)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

eheheh..

betul tu nad...semua benda skang kene tgk perati kot2 dia capai benda tak sepatutnye..:-)

Mama.Cira said...

hehehe...
lawak tgk gambar rafiq
teringat kat cira
gitulah lagak diorang kat rumah..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

laini,
depa ni selalu sama..hehe..sonok kan!