Mak dah Nyanyuk Nokss

Alla kasiimmmmmm....uhuk!

Penyakit yg selalu menghantui aku sekarang. sejak beranakkan rafiq, byk benda aku selalu lupa. Serius! Tapi mane tak nyanyuk kan..sehari kat tempat kerja pening pasal keje, balik umah lak fikir pasal rumahtangga lak kan. Macam2 benda nak pikir. huhu. Camnila nasib..Duk sendiri. if stay ngan family or ada maid aku rasa tak la seteruk ini. Yela, at least balik umah takdela sepah2, baju pon sure dah berbasuh n if bernasib baik kain dah berlipat. Pastu makanan dah sedia terhidang. walahhh...mabeles....*mimpila rose ko nak ada maid* keh keh keh.

Terlalu banyak benda yg buat aku pikir aku dah makin nyanyuk. Hubby aku selalu gakla perli2 bila aku nyanyuk. Tapi aku tak amek serius pon sbb aku tahu dia bergurau..hehehehe..*hubby aku mmg suka bergurau n berseloroh*

Korang nak tahu tak ape yg aku lupe n nyanyuk tu??

AKU LUPE NAK SIMPAN KE DALAM PETI AIS SUSU YANG AKU PAM!!!!....

uwaaa...nangis aku weh.
ooohhh..bagi aku benda ni amat berharga. maybe tidak pada anda yang banyak susu/stock EBM..
aku yang susunya di hujung tanduk or nyawa2 ikan kate org ni..susu yg aku pam 2 kali sehari kat ofis amat amat amatttlah berharganya. Nangis wehh if rosak! mengiau rafiq takde susu..huhu..

Rutin harian aku selepas balik dari ofis, sampai umah aku tak terus g amek rafiq. aku g anta beg2 aku dulu (handbag n beg susu)..sampai umah terus simpan susu dulu. Tapi tidak pada jumaat baru ni..uuhuhu..ape ntah aku duk pikir n khayalkan..aku terus menonong g amek rafiq.
Malamnye tu..aku tatau napela penat sangat ari tu..nak titun je kejenya!

Dipendekkan cite, lepas main2 ngan rafiq n lepas solat magrib *aku start buat keje umah lepas magrib* aku tertido lepas nyusukan rafiq. aku terjaga sbb hubby balik...pastu terusla nak g basuh botoi2 rafiq dan kemas2 beg yg aku anta ke pengasuh. Masa basuh, aku tetiba teringat, eh, mane pigi botol beriisi susu????
Zaasssss...mata aku tertumpu kat beg susu...

Terlopong mulut aku sambil menjerit Ya Alllaaahhhhh...susuuuuu..*serius aku nangis*. Hubby terbangun dari tempat dia tgk tv sbb terkejut dengor aku menjerit. huhuhu..

Aku ingat dah rosak..tapi tidak..Syukurrr Alhamdulillah...microfiber insulated travel bag dan cool pack tu adalah penyelamat susu2 rafiq itu..syukur..rasa nak putus nyawa mak nokss!

1&2: bag n cool pack yg dpt mengekalkan sejuk susu tu..kul 10 mlm pon still sejuk susu2 rafiq. syukurr...bagus tol benda alah ni kan..

3: susu 13 oz yg telah dpt diselamatkan..fuuhh..menggelabah sekejap..

4: botol2 susu rafiq yg dah dibasuh..hahaha..saje aku nak tempek

5: makanan rafiq bubur nasi + carrot + kentang...Nyum Nyum..:-P



oohh..mata dah ngantuk. esok korje...caiyok caiyok..cheer up ur life rose...*urrggghhh...monday blues..i hate monday!*


Di bawah ini adalah tabiat rafiq terbaru. Semua benda nak dimasukkan dalam mulut. pastu nyot nyot isap. cam sedap je...pp ku yg menggerutu tu pon selalu jd mangsa..eehehhehe..




ok...selamat bekerja...daaa..:-)


** 18 hb suppose check up rafiq..tp kene postpone sbb hubby aku cam biasa bz mengalahkan menteri..haihhh..ari rabu baru free..sabar jelaa..huhu

Comments

Ena said…
he3x.. ingta kan dah selamta dah susu tu.. uper nyer masih sihat walafiat!!.. memg beg pack tu bagus utk ketahanan susu yg dah di pum.. lgpun niat ibunyer baik.. jadi susu pun x sampai ati nak hampakan mak & anak nyer.. he3x
Cute la rafiq wat camtu.. lapaqqqqq la ibu.. kikikihhhh!!
BabyIntan said…
Nasib masih leh selamatkan susu tu ye...kalo tak mmg sedih kan.

P/s: Rafiq, cedap tak rasa pipi mummy tu :D
JajaPLuG said…
rafiq, jgn geget2 pipi ibu tuh.. byk jerawat.. kekekkeke...

hehe.. jaja pun da jadi mcm ros.. bersilat ngn susu baru pam... sbb stok beku da nan ado!!!

so wish me gudluck.. heheh
Rafiq...Nyum2x....cedap erkkk pipi ibu?? ;)

Nasiblah dapat di selamatkan...kalo x sedihnyer...sayangkan susu tu!!
hajarus said…
nasib la susu tu masih elok.. klu xsayangnyerkan...

tomeynyer rafiq wat camtu... :D
ciradelish said…
skrg masa diorang geget² kita..
gatal gusi agaknyaa..
aku pun kena geget jugak
nasib baik xde gigi lagi..
hehehe..

nasib baik rose!
kalau tak nangis x berlagu ko..
nasib baik jugak la ada cik avent penyelamat..
x sia² beli mahal²..
skrg baru tau kegunaannya!!

tech avent dah tau kot IBU² baru beranak ni mmg nyayuk! ahaha..
jgn risau rose..
banyak seangkatan dgn ko..
aku pun sama gak!!
dari dapo gi bilik nak amek barang,
sampai bilik x ingat barang apa nak amek,
terpaksa gi dapor balik...
Hahaha..
Mek Rose said…
ENA
tula..ingat dah selamat. sbb masa tu dah kul 10 malam!
berpeluh tiak..eheheh

rafiq lapaq ka?? dah2 p mamam moi lagi besh..:-D

INTAN
mmg akan sedih sampai takleh tido kot. dahla stock beku ada 6 oz je..tu pon baru start simpan sikit2 balik..sib baik tak rosak. tp if rosak pon, mmg kene pam byk2la on sabtu n ahad..:-)

JAJA
auntie...pp ibu kite licin taw..kah kah kah..

ooo..samala kite eh. sama2la bersilat. mmg mencabar sunggoh jiwa dan raga bila susu merudum nih!

gud luck jaja..
and me tooo...:-)

LILY
cedap auntie..cam kueh pau..kah kah kah

yes..sib baik..fuhhhh..!

HAJAR
hehe..thanx hajar..:-)

LAINI
hehehhe..
kelakar kan. rasa cam dah tua sangat.

sama eh. depa nak tumbuh gigi kot ek. semua bedan nak gigit. cam asah2 gigi dia. kena ati2. takut dia tergigit benda2 tanjam. naya je!

hahhahah..lawak la statement ko laini. avent dah tahu eh ramai mak2 lepas bersalin jd nyanyuk...LOL!

haiih..same2..kdg2 ulang alik 3 kali. lupe lagi..wekekekke..cam badut sarkas pon ade..:-D
Dee said…
sib baik x rosak eh rose..amoi2 rafiq geramnya kt pipi ibu yg cam kuih pau tu eh..hahaha..gurau je rose..jgn marah..
Ros said…
Ini lah magicnya susu ibu..susu plg bersih, plg berkhasiat dan plg susah rosak....indahnya ciptaan Allah ni kan..
hehe..tu baru sorang anak tu, masuk 2,3 esok..nyanyuk tahap dewa..wakaka..jgn mara eh, gurau je..hehe..memang..kita ni pun sllu jd lupa..tmbh2 time peknen dl..!

waa..takutnye kena baham dek rafiq..!! ^_^
eB ezrin said…
lor... napa tuh rose...

pelik gak bila kata susu tuh nk rosak... bior betoi kan ke dh frozen n dlm beg susu (handbag ke2 kiter yg best tuh)... rupa2nyer mmg x rsk... hik3... alah membeli mng memakai... :)
pizet said…
nasib la selamat kalau x sia2 je pam...huhu comel je rafiq mau pakai topi kalau syauqi dah meraung dah geli kepala kot
CatlinaFly said…
salam rose!mujur sempat save susu tu :)..btw, nanti rafiq besar sket 7-8 bulan ++ leh try kobis purple n bayam..sedap gak tu, masin2 rasa dia..campur bubur nasi..letak sikit je kalo tak nasi jadi merah + purple!hihihi
Unknown said…
wah ley jd mento reen...
reen de psng niat nk full susu ibu kpd ank reen nnti
Mek Rose said…
KAK DEE
ahahaha..mmg cam kueh pau pon kak dee
tak marah..sbb iye pon..:-)

ROS
subhanAllah...
sib baik tak rosak..:-)

IENA
ha tu la dia nye
kang tataula camne tahap nyanyuknye
ahahah...
bkn lagi tahap dewa je
tahap gaban otomen semua kuar daa..agagaga

KAK EB
kes lupe taruk masuk peti ais..
kul 10 mlm baru ingat..sib baik cool pack tu still menyejukkan susu tu..if tak..naya la..kene buang! huhuh

betul2, alah membeli menang memakai..:-)

PIZET
masa kecik rafiq cam rimeh la jugok. pastu since dia botak sy pakaikan topi. tup2..oklak dia nih..heheh..
:-)

CAT
salam cat
cam bes je ek..
mesti kaler purple bubur rafiq nnti
harus cuba..
thanx for sharing..:-)

REEN
hoho. mentor?
takdela tere mana..skit2 leh lah..tak salah kongsi2..
if ade apa2, leh la tanye..insyaAllah mane yg blh tolong tu sy usahakan..:-)
Elly Emmy said…
mujur ada beg penyelamat.. kalau tak syg susu tu..
gamaknya apa yg rafiq fikir time dier ngap pipi mama tuu..
BRIDAL MAKEUP CLASS (2-DAYS CLASS)!!

WHEN: 23RD & 24th january 2010
WHERE: EYRA RIZAL MINI STUDIO, SHAH ALAM
HOW MUCH: RM500

**CLASS INCLUDING HAIR + SHAWL STYLING
**LUNCH, MAKEUP TOOLS & PRODUCTS WILL BE GIVEN
**GOODIE GIFT SUCH AS M.A.C EYESHADOWS/LIPSTICK WILL BE GIVEN(DIFFERENT GIFTS WILL BE GIVEN TO EACH AND EVERYONE OF U.)
**CERTIFICATE OF ATTENDANCE WILL BE GIVEN.

LIMITED SEATS UP TO ONLY 10PAX!!
REGISTER LATEST BY 20TH JANUARY 2010 @ 9PM

WWW.EYRARIZAL.COM
0162128740
FB: EYRA RIZAL @ EYRA RIZAL TOUCH
Mek Rose said…
tula uda..sib baik ade beg..tp yg penyelamat utama pon adalah cool pack tu
dia kan sejukk je..if domam leh lotk tu kek dahi..ehehe
UnGu VioLet said…
nasib baik susu tue masih ok lg kan utk rafiq.. klu tak, sian kat dier.. :)
biasalah bila dah bersalin banyak urat yang putus...so that why kiter jadi mudah luper kot....
Fid said…
rose
memandangkan mak lupo sangat le ni apa kata rose buh lebih sikit chiller.....kalau nak techni ice meh le singgah umah..suruh dood balik kerja mai ambik ka..leh le bg 4 ketul sedia beku hahahhaaaa

wat back up...
acik mimie said…
hahaha rose .. samala kita ... bab lupa tuh memang tak boleh nak buat apa dah la ni .... skrg ni dok ambik fish oil ... nampakla kesannye jugak ... takla nyanyuk mcm dulu ....
Mek Rose said…
MAR
hehe..if tak, mengiau jela dia. sbb susu ibu makanan utama dia..

MAMA AQISH
kita beranak c-zer..kira putus jugakla kan sbb kene toreh kat perut..wekekek

CIK PID
teknik ape tu?
nnti leh ajar..eheeh

hahahh..nak sud dood g amek?
huh! dia bz mengalahkan pak menteri
malam buta baru balik..uwwaaa...

MIMIE
kita ada gak amek fish oil yg shaklee tu
tapi dah abis dah..
nmpk gayanya kene beli laie la ni..ehehhe..

gamaknye, mmg semua ibu2 ni mmg satu jenis kot ek. pelupa..waahahhaha

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu