Kenapa Mood Raya aku Zero?

Actually kami adik bradik mmg dari kocik2 kakak aku yg jahitkan baju raya..nak dijadikan cite, baju aku n kakak aku sorang lagi tak siap. begitu juga baju suami aku..sib baik baju melayu rafiq siap..takpelah kan, budak2 kan nak baju baru. Akak aku kat kelantan. Dia cakap tempahan banyk. Tapi aku mula la berangin je sbb aku dah bagi siap2 masa raya haji tahun lepas!

Malam raya tu dia cakap ingat nak siapkan baju raya aku sekeluarga (rafiq, aku & suami) & satu keluarga kakak aku yg keje kat shah alam ni jugak..

pagi2 raya dia sampai ganu..kul 8.00 pagi..aku ni ngan ati gumbira lalalalalala nak g amek la baju yg baru siap ngan dia...

tup2..dia cakap.."Busu..baju mung aku dok dang nok jahit..umoh aku takdok karen..."

apee??????? cam kene panah petir..uwaaaaaaa..mak aku pon terkejut. Sib baik mak aku ade baju baru yg dia guna masa konvo abg aku baru2 ni..if tak, dia pon takde baju raya..wakkkakkakakak

ni pecah rekod la ni tahun ni..before dis paling2 bangang pong dia tak dan nak sembat lengan baju aku je..tapi tahun ni dia sempat jahit kain je..mgm haru!

Upe2nye..akak aku cite, malamnye yg dia beriya nak siapkan baju aku tu...tup2 elektrik takde kat umah dia...dia tunggu dari kul 9 mlm sampaila kul 4 pagi..elektrik tak muncul2 kat machang tu. Maybe org incharge tu dah cuti raya kot..so, depa pon terpaksa la duk dalam umah tu berpanas..sian la pulok

tapi takpelah. baju tu aku guna utk raya haji ni jelah eh..ehehehhe...

sure heran kan, napela aku ni beriya nak jugak kakak aku jahit baju aku tu..ehehe..actually, aku tak sedap nak pakai if baju org lain jahit..sure aku pakai sekali sekala je..:-)


Oh ya, satu lagi aku kene ceri beri ari raya tu..masa ari last berpuasa, aku tersalah makan..aku rasa aku makan tembikai & air nira..depa kate takleh minum n makan benda tu bersama..wallahualam..mmg lembik gak la aku ari tu...lepas g kenek..alhamdulillah ok..:-)


Baju rafiq tu la tema kaler aku tahun ni..biru..aku lak mmg lari abis..kaler oreng..wakakakka


nanti aku upload lagi gambor2 raya k..

Comments

LYaFRINA said…
olooo rose.. xpela. bju x ikut tema pun.. y penting kenangan & kemeriahan hari raya tu hrus ada dkm knangan..

xpe..nanti baju raya tu blh postpone k raya haji.. cenyum sket :- )
Unknown said…
la, sian mek rose... tak pa, sabaq na... raya haji ni melaram habis pakai baju tu...

sal ni, walaupun baju kami tiga beranak warna dah sedondon, tapi tak amik pun gambar bertiga... sedih wooo...

alolo, cutenya rafiq pakai baju melayu... apasal tak complete... mana sampin & songkoknya??
lor siannyer..kat sthn ntar baju x siap2 gak erk..sabo jelah..seb baik anok beranok..

thn ni sya pun pts angin gok ngan tkg jahit..ntar aawal 3 bln pun cam esok jer nak raya..dok dang katanyer..pujuk2 amik jgk..tp tobat dok ntor doh kat org gitu..

moral of the story bljr menjahit,beli mesin jahit jela..
Ena said…
rafiq la yg beraya tu hehehe.. tak pe la.. raya pun memg budak2 je yg lebih.. kitya tompang je.. tak gitu? ke salah.. hahaha

lebih kurang la kes kita ni kan.. tapi ena sorang je yg baju raya yg betulnya sampai la ni tak siap2 pungg.. raya haji juak la tu gamaknya.. pd al nak alter sikit je.. haihh! tak pe.. la ena rembat mana2 baju yg color purple jugak.. hehe
hukhuk..nak wat camno, takkan nak menjhit letak pelita kt sebelah lak kan..cian....gitulah tukg jahit..kakak eina pun tkg jahit..brpa malam tak tido nak siapkan baju org, last2 baju family sndiri tak siap..yg en suami dia punya, smpt siap baju je, suar takde...berkain pelikat jerlah..hehe...

takpe la mek rose, tunggu pakai raya haji la pulok ye..takpun try2 la rasa jahitan dr tukang jht lain..cam mek na ni ke..heheh
Unknown said…
alalala ciannya dia. seb baik gak la semangat nk raya tu tak membara sgt sbb ceri beri

takpa, kang raya haji boleh melaram yer
Fieza79 said…
aduhh sian nya...tk pa la mmg dh tkda rezki nk pki baju raya tu...tk pe raya ttp raya kan...huhu patut nya standby baju lain jgk...tk pa 1 pengajaran tu lps ni kena berjaga2..hehe pndai je kita...eheh
wahida said…
alahai siannya rose...takpe la...yg penting si rafiq tu comel je pakai baju melayu kan??
cik_ah82 said…
samala kes ngan org..tp baju hasben yg xsiap..huhu..
nurbijen said…
xpe la... janji rafiq boleh beraya... akak pun malas buat baju raya thn ni... alasan, BZ! kihkih... janji anak2 hepi cukup la, kan?
ana said…
takpe, yg penting dh tau baju raya haji kaler apa...hahahaha
Unknown said…
patut ler xde mood raya.. baju tak siap rupenye.. same lah kite rose.

baju sy cuma siap 2 pasang je, dari 5 pasang baju yg di hantar.. geram jeeeeeeeee!
acik mimie said…
alaalaa .. sedihnye .. takpe .. boleh simpan raya haji nnt ... betul tu .. acik mimie kalau dah suka satu tailor tu mesti die je yg jahit baju kita kan .. yg lain mesti tak serupa .. anyway comel rafiq .. berbaju melayu biru .. bila nk dtg umah acik mimie nih ...
Dee said…
siannya..pakai jelah apa yg ada eh..
Cik Puan*PIE said…
thn dopan rose ekau boli sedondon yo ngn ank ekau..xpun rayo haji nnt ekau posing sakan ngn baju2 glem..kelas mek rose..
mamashikin said…
ehee sian ek takde baju raya tp takper ibu takde..asal anak ada..yg penting budak2 kn..wp masih kecik tp mau beraya juga.

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu