Servis kete & Jumpe Doctor Gigi..Ngeeeee

Salam..

Semalam hari yang agak mendebarkanla..hahah..nak tahu nape?

Heheh..semalam adalah 1st time aku g bengkel kete utk tukar minyak itam. biasanye hubby aku buat..Dia otstesen...Terengganu & Ipoh *bosan jugek idup takde tok laki* agaga. Tapi ari ni dia dah ade..Malam tadi sampai..

dah lebih 2 minggu lampu penunjuk minyak hitam berkelip2 MERAH kat dashboard *eh betul ke ek?* ala..yg ade meter2 tula..*kalu tak tahu pok pale sendiri*..aku biar jela ingatkan tak bahaya..

sekali pegi bengkel..Nah amek ko...minyak hitam hampir kering!. Rupa2nya ade 2 tempat bocoq..enjin kereta ni dah hampir Jem teruk sbb tersadai lama kat parking..gara2 aku ade kes uri kat bawah masa pegnent yang aku penah cite dulu kat Sini. Bayangkan..hampir setahun kereta tu tersadai sampai bateri kong..ahahha..So mekanik tu suh overhaul *betul ke eja ni?*
aku cakap takpelah..tunggu suami sy kaya dulu..kang baru buat..agagaga..*skang ngah sengkek*

Tengok bil RM72..wow..boleh tahan ler ye. Tula aku tatau selama ni sekali servis kete leh abis ratus..yela, aku tahu guna je kete tu..semua laki aku yg bayor..agagaga..

Habis repair semua, g cuci kete..bos kecik & bos besor takdok. bapak gile kentang aku kan. suka suki je g cuci kete time keje. *padahal keje melambak* hahahahahah.....Syyyyyyhhhh..jgn bilang sama bos aku yep!


Petangnye tu pulak..aku g Klinik Gigi..ari selasa g takleh nak buat sebab semua dah fullhouse..ramai patient. Aku g klinik gigi Dr. Zaed..

Buek apo g klinik gigi mek rose???
Ari Isnin tu nak bersiap g ofis, tgk kat cermin..awatla Muka aku cam pelik?? sekali tengok tempat tampal tu dah berlubang daaaa....LOL! Tempat ditampal tu tercabut..dah lama bergoyangnye..since prengnat rafiq..org kate time pegnent kalsium semua anak kita korek skit2 eh..sbb tu kene amek supplement tambahan...aku dah amik..tapi still ilang byk gak..aku tampal tu since tahun 1998..bapak lama kan..

berdebor perut time nak tampal sbb dah lama tak kene tampal / godek2 dek doktor gigi..hehehe

hehe..skang leh tersenyum lebor..gigi dah tantek..wekekkeke

okla..gtg..nak sambung kerje..

jap lagi nak g klinik. Check up rafiq for 8 months..Tengah ari buta ni baru nak g..biasa aku g pagi2..*ni la susah laki cam perdana menteri. bz manjang*


daa...:-)

Comments

hu..hu...kiter takut nak jumpa doktor gigi...teringat lagi time kena cabut gigi tahun lepas...memang ngeri sekali...
ciradelish said…
cira isnin dopan baru gi checkup
bulan ni diorang kene tuntik kan rose!
huaa.. aku yang takot!

berani ko bawak kete yer
lesen aku dan nak mati ni
sekali pung aku x pernah bawak lagi
kecuali masa blajar kete dulu
hahaha..
takpe.. aku jadi tuan putri
nak bermanja² sikit.. ekekeke

aku pung nak gi klinik gigi ni
tambalan dah belubang
tampal masa ngandung dulu
cira sedut kalsium aku kat gigi
ngeeee...
LYaFRINA said…
waaaa...
takut bab2 jumpa doc gigi..
teringat msa kecik dulu...
kemain mama n k.long pujuk nk suh cbut gigi.. smpai msuk bilik doc.. lya main tendang gitu je..
pahtu siap mintak upah lg,, kalo nk cbut beli mainan doktor2 lu..
pegi la beli.. n pegi balik kat klinik.. smpai klinik.. skali lg cabut lari.. siap bpaut pd plat kete org lg.. smpai patah plat tu. klakar bila ingt!!

***last2 gigi tu tcabut sndiri.. amin!!!!!

***tp dh besar ni x dela tkut nk pegi smata2 utk check saje.. tapi kalo nk tampal n cabut gigi tu.. lya nak tarik lagi la plat kete org .. hehehehe.. alhamdulillah gigi OK..
Unknown said…
pegi tghari buta anto ank checkup lg bagos..
org x ramai.. skejap je dah bleh chau chin chauuu.. ;)
Ena said…
ena pon dah lamer x p cehck gigi nie.. nak gak p tp nan ado kelapangan lah. ho3x..

cian ko ekk sbb asben ko bz ala2 menteri..

ena pun kene drive sendiri gak esok sbb hubby tetibe lak bz cam paparazzi.. wakakakaka..
mommynadia said…
Nadia pun plan nak g jumpe dentist,kat shah alam tak biasa ..so dentist ros nak g ni kat area mane..
nanti update sket..ok tak dentist tu..huhuhu:)
acik mimie said…
melyssa next week check up ... minta2lah berat naik dgn normal ... tgk mcm dah halus je ... ada suntik ke kali ni ? info ye ....
Anonymous said…
elok sangat le buat keje personal time keje. Duit yang tak tentu halal/haram tu nak bagi anak makan...elok sangat le tu
Lily pon ingat nk tampal gigi..
Tp takut lah..
huhuhu...
X sakit ker??
Mek Rose said…
mama aqish::
yes mama aqish kita pon ngeri..eheh

laini::
aku kene la drive sendiri laini. sbb hubby aku tempat keje dia PJ n waktu bekerja tak sama. ehhe. yela, besla ko dimanja2kan..:-P

mmg depa tarik kalsium kita kan. sikit2. tak perasan. kang tgk2 gigi kita lak berterabur gugur..wekekeke

eh..rafiq takde kene cucuk pong laini. nnti dia masuk 1 tahun baru cucuk..maybe cira ade lagi la tu dos dia tak kene..ni cek up bisa2 je..:-)

lya::
heheeh..nape tarik plat? tarikla kete tu..kasi gerak..nnti leh masuk book of records..wekkekek
kelakar la lya ni..

zai::
ya betul..takde org. kami datang, daftar terus chek..ehehehe

ena::
hahahah..elokler tu..sorang PM sorang paparazzi..wekekkek

nadia::
kat klinik gigi dr. zaed..kat seksyen 9..familiar tak kat situ? dia satu deret ngan celcom center. hadapan dia jalan besar yg hubungkan plaza masalam, DEMC, concorde hotel..dia ke depan skit dari bangunan2 yg sy cakap td ni..ke depan..menghala ke TESCO/GIANT 13...

ni alamat dia:
KLINIK PERGIGIAN DR. ZAED
19BM, JLN. TENGKU AMPUAN ZABEDAH
B9/M, 40000 SHAH ALAM
TEL: 03-55120836


mimie::
takde plak td kene cucuk
ikut rekod dia semua dah cucuk..
kene tunggu umur setahun baru cucuk lagi..:-)

ano::
heheh..ko jeles ye? wekkeke..
if ade bos pon aku akan pegi jugak buat semua ni sbb if kete aku jem tengah jalan ade ke ko kisah?
pasal gigi tu, bos besar dah tahu..dah isi borang keluar for personal matters siap2 masa dia nak g perlis kemarin..:-)

eheheh..1st time dpt komen ano yg takut nak letak nama..wekekek...
kelakor la ko ni..takut ngan bayang2 sendiri ke?..:-)*wink*

lily::
mule2 je seriau lily
pastu mesin dia dah krenggg krenggg ngilu jela..
skang dah moden. tampal sekali ngan pancutan air. so, takdela rasa sakit..:-)
Unknown said…
heheh.. tu ler, len kali kene bawak kereta tu p servis sendiri.. baru lah ade experience kn??
Mek Rose said…
betul tu suzi..banyak betul
bukan senang nak dpt pengalaman camni
ehehhe
mommynadia said…
tq Rose..kenal rasenye tmpt tu..

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu