Breastfeeding: Hasil mengepam susu ikut emosi


Assalamualaikum..

entri ni adalah berdasarkan diri aku sendiri..if ade org lain seangkatan ngan aku mungkin betul la ape yg aku rasa ni eheheh



gambar di atas, hasil pam susu yg rata2 7-8 oz la pagi2 untuk sekali pam. Kdg2 je cecah 10oz sekali pam. ...then, sbb aku byk minum air malamnya & dah breakfast yg agak heavy mcm nasi lemak, roti canai..huhuhu 

dan yg pasti..sebab hati hepi, kerja pon sonot & masalah anak2 dpt disetelkan dengan jayanya pada hari itu...



ni plak hasil if ade tekanan kerja..stresss dengan keadaan sekitar...anak2 berjaga malam n sudahnye ibu pon kena bersengkang mata jaga anak. pastu if aku kurang air pon iyer jugak. sbb aku ni kdg2 dtg penyakit malas nak tonggah air. 


korang lak camne ek ibu2 yg bekerja & mengepam susu? ke aku sorang je cam ni? huhuhu



p/s: bersama pam kesayangan aku, manual avent..amat berjasa guna since july 2009.


Comments

Cho Zila said…
memang gituler dikatakan oleh nurse masa gi kursustu. dan akak juga mengalaminyer...
Mek Rose said…
heheh..betul la kan kak..if mood ok..mmg byk susu mencurah2..:-)
Umialya said…
rindu saat2 mengepam dulu, huhuhu
Mek Rose said…
@umialya
takpe2..next baby pleasee ehehehe
Suliana said…
setujuu sgt.. klu stress dan keadaan tergesa2 pun mmg blh drop..
pizet said…
biasa jugak macam ni...masa exam hari tu sampai paling teruk 2oz per sesion..huhu kalau time hepi boleh sampai 12oz...ni biasa2 menten lagi la 7 oz..normal la kot
KuNanGKuNanG said…
kene la mood sentiasa ok kan,kalau x cian baby dapat ckit je susu..:)
Mek Rose said…
@Suliana
a'a..tergesa2 pam mmg leh drop..kene tenang2 aje kan...
Mek Rose said…
@pizet
waaaa bnyk tu susu pz..sy paling byk pon leh dpt 10 oz je..ehehe
Mek Rose said…
@lydzar
ok2..sy double kan..stuju 10x wekekkeke
Mek Rose said…
@KuNanGKuNanG
betui...dahla anak sy ni nak yg susu fresh aje..huhuhu

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu