Selamat Hari Raya Aidiladha..

**gambor amek dari email tahun lepas! hensem kan kambing nih, sure sayang nak sembelih..kui kui


Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua kaum muslimin n muslimat walau di mana jua berada *ceewah, cam buat ucapan raya kat radio je gayenye..hik hik*

Raya Haji tahun ini..InsyaAllah..kami akan buat Akikah untuk Rafiq..kat Terengganu * tu pun if sampai la kan..sbb banjir oo banjir ooo banjir skang ni*
Ini pertama kali nak buat semua ni..Ohh..excitednya sbb dah ada anak sendiri kan. Dulu2 sibuk duk tolong kakak2 setelkan majlis, sekarang kita buat untuk anak sendiri lak..sonotnye..

Kali ni, kami akan tumbangkan sekor lembu.. Rege dalam RM 2k ++. Ini dikira murah ye tuan2 dan puan2 sbb lembu sekarang adalah amaaat mahal..masa aku kawen pon cecah dulu pon, sekor lembu dah cecah RM3k ++!. Actually lembu ni dipelihara oleh abang aku sendiri..*sbb dia dah jd penganggur terhormat, dan abg aku yg sorang lagi tu dengan baik atinya belikan 2 ekor lembu suh dia jaga*

yg akan join korban ni..aku (2 bahagian daging), 3 org kakak aku tu ( satu bahagian setiap sorang sbb anak depa gegirl) dan selebihnya mak aku amek. Saje suka suki katenye.
Sesi tumbangkan lembu akan diadakan pada raya ke-2..Majlis makan2 pon on dat day...InsyaAllah if takde ape2 aral melintang..somoga semua ni berjalan dengan lancar la kan...Amin...

Kawan2 kat luar sana tu sure dah ade yg mula bercuti kan..Ari ni pon dah ade org cuti tau..*ish ish ish..excitednye ko ye senah..mengalahkan raya puasa!*
Aku plak..malam raya baru bertolak ke Terengganu..Wehooo..rindunya kg aku. tak sabar nak balik. Tok (mak aku) dah tak sabar nak tgk rafiq yg dah makin bam bam tuh....yela, mak aku kan jaga rafiq masa pantang dah sah2 dia rindu nk tgk budak cinonet tu yg makin membesar kan..

Okla..utk kawan2 yg balik kampung tu..Hati2 di jalanraya ye...semoga selamat Pergi n selamat kembali....:-)



Balik Kampong...ooOOOOOOooo...Balik Kampung......

Comments

Selamat Menyambut hari Raya Aidiladha..

Huhu..kita beraya kt kota selangor jer..takde agenda balik kg pun..huhu..
Mek Rose said…
Ya ka..hehe..nak balik kg..ubah angin skit..syik irup udara Kota SElangor je.nak Irup udara Kota terengganu laks..kikiki

selamat ari raya..take care..:-)
Ena said…
Salam;

Balik Raye kt Trg Yeh? bestnyer..
Sy Raye kat sini jer nampaknyer tahun nie.. x per2.. umah kiter juge kan.. ehehe..(Pujuk hati nan lara nie)hu3..

Salam AidilAdha..:)
Unknown said…
Samat ari rayer kak..

maaf zahir batin..

:)
Hanim Najib said…
samat ari raya aidiladha jgk utk rose sefamily..
Mek Rose said…
Ena ~ hoho..bes giler balik ganu. Ala ciannya dia..hehehe..takpe2..raya aji je pon. if raya puasa mau nangisla gak if tak balik kg kan..:-)

SueDa ~ selamat ari raya gak..:-)

Kak Hanim ~ thanx...:-)

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu