Ketupat Palas


Semua org sana sini duk bercerita pasal raya kan..ehehe..aku ni tarak mood lagi nak update. SEBAB ARI RAYA AKU CERI BERI & BAJU RAYA AKU TAK SIAP..:-(( nangis tak ingat ko *tipu je* cume sedih ajela..terpaksa pakai baju kerja yg aku dah belasah ari2..huhuh

sib baik baju rafiq siap..ngeee

ok2..aku nak buh gambor ketupat palas mak aku buat dulu..next posting baru aku buh gambar mat rafiq berbaju melayu okeh.


Pulut yang dah siap di kukus...


tangan tua mak aku..tangan yg besarkan kami 8 beradik..banyak jasa ni..

tangan aku? toksah di tanye sbb aku mmg fail bab2 bungkus ketupat ni..mak aku cakap..if aku bungkus jd ketupat jantan..huwa huwa...


Ketupat Palas..makanan tradisi kami..satu lagi tapai..tapi aku tak snap sbb mood raya aku tarak!



Comments

idah pun dok reti gok wat tupat..makan jer tau..mok tua wat betor jer siap..

tupat tapei mmg x sah kalu xdok kang..menu wajib
Mek Rose said…
ye idah..org2 tua mmg pakar doh wat ketupat tu..kita ning kalu wat jd tupat jantan pulok..wekekke
Suziey Ahmad said…
hahahah sama mcm my hubby..dia buat slalu jadi ketupat jantan..tp ok la dr kita..xjadi ketupat langsung..ekkekek;p

sadisnya baju xsiap..lenkali beli siap je..
LYaFRINA said…
ckp pasai bju raya tu,, lya smpai tgu mlm raya suh siapkan gak baju pink lya & asya tu.. yelaa.. anto bln 5 lg.. gerammmm...

pttnya xyohla peram smpai bln puasa bru nk start jhit.. masa lya ato tu kalo buat trus.. dh blh ambik lama tu.. mmg sgt2 geram..sib baik dia siapkan gak..
LYaFRINA said…
ketupat ni..mmg payah..nk belit2 daun palas pun mmg xreti.. xde skill.. nanti kalo xde org muda y blajo.. hilangla tradisi ni.. rose kna blajo ni
oooh rindunya! eina pandai anyam! jgn taktau ..ekeke...kdg terjadi jantan gak..hehe..tahun ni tak buat..sbb mak g buat lemang dah..^_^

*aloor mmg syahdu aa baru raya tak siap!
Fieza79 said…
kita pon tk pandai..huhu pandai mkn je yg mak buat....sedap kan ketupat palas...tk da erti la raya tanpa ketupat palas...rasa nk mkn ketupat pulak dh...huwaa
Dee said…
oh..lain eh..kalo belah utara kena jantan..xleh betina..belah ganu mmg suka ketupat betina eh..

kak dee terer ni..kalo dkt leh tlg..hahaha..
Ena said…
rose,

ena pun tahun ni tak dapat join mak bungkus ketupat palas.. sbb raya ke-3 baru balik kan.. so, makan yg dah siap aje la.. tu pun samapi2 je dah terhidang.. mak buat yg baru utk anaknya yg memg sokmo suka ngna ketupat pulut.. sama la mesti ada di pg raya.. kalo tak de tak raya la namanya.. huhu
shima said…
aku pun tak reti nk wat ketupat palas ni..kalau kat umah mentua..raya raya mmg wat ketupat palas..hehehe..ari tu ada bljr nk wat..tp tangan keras ler..bljr dr FIL ...hehe..wat malu je
nurbijen said…
akak pun x reti nak bungkus ketupat.. pandai bungkus tapei jah

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu