Sup Tulang


Kemungkinan 15 oktober ni student akan start exam..so skang mmg agak lengang ofis...student dtg amek modul pon dah leh kira ngan jari..If studen dtg pon..leh aje layan depa..kami ramai...

Jadi, dikesempatan ini...kami2 geng ofis mulakan projek kami iaitu masak2 kat ofis..wehooooo...sedia maklum, aku mmg je sorang2 staff pompuan kat sini. Bos pompuan gak, tapi takkan nak usung bos sekali masuk ofis..uhuhuhuhuhu

Memandangkan cik ding selaku ketua projek ade tulang kat umah yg tak masak lagi..dia usung mai sini. Sehari sebelum tu dtg bisik2 kat aku nak masak2 sup n tanye ape bahan2 nak buh..eheheh..Aku ok sajerrr....dah mmg aku ngah sonot nak masak2 ni kan..ngah rajin kate org! Pagi2 buta cik ding dah terpacak kat pasar pagi seksyen 6 beli bahan2...sampai ade la tercicir2..iaitu telur..wakakkaka..lawak tol.

Soooo...last week hasrat tercapai la jugak nak makan sup tulang..

eh tibe2 teringat dialog cite P. Ramlee..."tengok org sebelah..ari2 makan tulang buat sup..." LOL! gelak guling2...ngeee


sup tulang 1

Sup Sup Sup...in the making...hehehehhe


sup tulang 2

Aku tukang buat sup..cik ding tukang buat telur dadar....:-) *budak pompuan pakai baju skolah tu anak cik ding..nak makan sup sama2..*


sup tulang 3

Pelengkap....tengok, bertapa berseninya lelaki2 ini, timun tu pon dia lorek2 ngan garfu sebelum potong nak kasi cantik ehhehe. Tembikai aku potong.


sup tulang 4

Inila kumbang2 kat ofis aku..inteprem muka depa ari nih..ehehe

yg botak2 tu al mizan bos kecik aku dan aku dah anggap cam abg sendiri dah..lom kawen n lehla masuk minang utk sape2 yg berkenan..wakakakka, depan ayeed (tukang buat cili kicap) & ariff (tukang makang & tukang perabih sup aku wat..siap wat balik umah bujang dia kasi abis....wekekekke) dan baju kaler biru..cik ding..ketua projek..ngeee

Takde dalam gambar, si aswad sbb makan lambat skit.


DSCN7567

tu dia..sup tulang versi aku..resipi aku lain skit..sbb aku belajar ngan abang ipar aku kat kelantan nun...ade serai bagai...yg sonotnye..siap bertambah2 depa makan..alhamdulillah..:-)


our next projek..cucur jagung..mizan dah beli 8 ketui jagung manis..adeh..byk tol..nak wat kenduri ka apa tuh! uhuhuhuu

korang jgnla pelik ye..sbb kami duk masak2 kat ofis..bkn kami takde kerja..tapi inila time kami nak berenjoy2...sbb kerja tak banyak..kang time keje dtg berlambak..nak update blog pon takdak maser..uhuhuhu....kasila can utk aku bersonot2 ye..hehhehe

Comments

Unknown said…
ada dapur kt opis? best nyaaa!!

siap masak nasik semua lah ekk. n mmg my feveret sup tulang nih..nnt tepek la resepi dia pulak. sbb tak penah lg dgr masak sup ngn serai nih
Suliana said…
sedapnye rose :-) nnti tepek resepi la yek :-)
wooo best niii....siap ada dapur kt opis! mmg leh masak2 ler...mabelesnye sup tulang tuuu..!

*kasi can...ok2x..kasi can enjoy lebih2 sket..hehe..
Anonymous said…
shedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa sup tulang itu:) nak cikit.........hehehheh
Ena said…
fuuuhhh..

memg nampak sedap la sup tu rose..

psst!! ena pun mesti buh serai kalo wat sup!

best la leh masak2 camtu.. sup tu memg nampak mebeles!!! lg sekali ena tulis.. hahahahah
Mek Rose said…
lydzar,
a'a..ade dapur sbb sini asalnye mmg sebuah rumah..ade bath tub lagi you kat bilik air..wekek
mmg kami belah timur letak serai kot..sbb tgk org sini mmg takde letak kan? ehehhe

su,
insyaallah..nnti sy tempek..:-)

iena,
ehehhe..thanx mek na..mung mmg memahami la..wekkeke

kak mieja,
meh la cini..wehehhe

ena,
haa..sama la ni..mmg org belah pata timur letok serai kot eh mek na..
wekekkek..thanx mek na..:-)
Lynn Abd Latib said…
rose

gilo dahsyat ada dapor tuh...mbpj nih..kalo ada dapor mau huru-hara..
ana said…
meraiknya sup tulang tu...boleh ye masak2 kat opis. best!
Dee said…
uii..siap masak kt opis..syoknyalah rose..patut akak pelik tgk ada serai kt sup..rupanya versi lain..mesti sedap..
Fieza79 said…
sup tulang tu nmpk sedapp..! Rose mmg pakar msk ni..

wehh syok arr men msk2 kat opis...
LYaFRINA said…
kusss...
sedapnya sup tulang...
terliur sgt2 ni... aduiiii.. bgla skit rose...
Unknown said…
wah, best sungguh boleh masak2 kat opis.. kalau sy dpt buat camgitu, mau hari2 sy masak utk makan tengah hari eheheheh:D

rose, kasi lah resipi sup tulang nye... bleh try! nampak cam menyengat je tu.
Unknown said…
wah sedap belakar tgk gbr lauk pauk tue terliur dah ler kiter nie berpantang hahahhaha

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu