Teringin Makan Triffle & Ikan Bakar hasil air tangan Abah


Salam,

tibe2 terajin plak rasa nak buat Triffle..Teringin bebenornye..eheheh. Ahad baru ni alang2 beli barang dapur, beli sekali bhn2nya.. kali ni aku buat guna laici dalam tin & nata de coco perasa laici. So, aku tak guna fruit cocktail yg mcm2 mak nenek buah yg ade dalam tin yg biasa aku buat tu..







Triffle ni seelok2nye dihidang/dihias dalam bekas kaca. tapi aku malas nak selongkar kabinet cari mangkuk hayun berkaca. Ala, nak makan sendiri je pon. If buat utk majlis2 surela aku guna mangkuk kaca..:-)



Alamak..dah tinggai separuh..agagagaga..dah katenye mengidam kan??? *alasan*


si Abah pulak sibuk nak buat Ikan bakor..dari ari tu nak makan ikan bakor..so, adela beli 2 ekor ikan cencaru saiz besar..aku siang belah belakang..senang nak bakor ikan tu...sedapp...cicah cili kicap & makan ngan kcg panjang celur..nyam2..

pung pang pung pang kami berdua kat dapor..masing2 berebut dapor..ahahaha...almaklumler..umah sempit..:-)

Rafiq lak sonot tido sbb penat berjalan kat Giant..tido dekat 2 jam! berjaga la kami malam2 buta tunggu si kecik tu tido balik..dalam kul 2 a.m jugakla dia tido balik..haihh..



Suami aku mmg suka suki alter menu..dalam duk gaul rencah ikan bakor..dia buh sekali ngan kentang. huhuhu..ape2 pon..air tangan dari suami tercinta mmg sedap dimakan hingga menjilat kuku! :-P but serius, aku mmg tak reti nak ratah ikan. yg aku nak isi dia je..tulang2 tamo..mengada tahap cipan.



Comments

cenggitu ye rope triffle..akakkaak....idak pernah mkn..tu psl agak jakun..

aku suke ratah ikan...lagi2...ikan bakar!!!

yummeh!!
Anah said…
bestnya ikan bakar.. nk request gak la kt suami..agak2 nk layan x sbb bokan preggy pn..haha
Pandai Rose buat Triffle..
Nampak sedap..kita tau mkn jer.. ;)
Ikan bakar..emmm..yummy..
Ena said…
triffle... ena ada gak bbrpa kali buat.. anak2 kemain suka.. ;D

bestnyer asben pandai masak kan.. leh tukar2 chef.. hihi..
dinor's family said…
nmpak sedap ja nak cuba buat la triffle tu xpenah mkn tp cm biasa yg imah buat tu koktel je...
iduraz said…
dedua pon sedap..pepagi dh lapar nih..hehehe
Fieza79 said…
mcm tu triffle..dgr je tk penah tahu rupa..mcm sedap arr...resepi ada..resepi hihii...

untung la huby pndai masak...huby kfieza pndai masak megi je...kalau nk megi sedap dia la yg tlg buat kan...
Unknown said…
jeles sungguh bila baca blog orang yg tulis pasal masak sama2 ngn hubby nih..hihihih
[leily.laily] said…
wah.. wah..
terliur plak ujan2 gini..
bestnyer!!!
uwawawaawa meleh ayaq liuq tgk ikan bakaor tuuuu.....shedappppppp.....triffle pon nampak sedapp......:):)
Nida n' Hanafi said…
sedapnya... first time dengar nama resipi nih... :)
nurbijen said…
best nyer mkn trifle...
dah lama tak buat... hehehe, kononya nak kurangkan gula :)

seronok kan dpt makan air tangan suami ni...
wahida said…
aku tak nak gambar makanan, aku nak gambar budak cinonet mat rafiq terbaru, publish plizzzz....
Zaidah said…
selalu dengar aje rupanyer macam gitu aje buat triffle...bleh mintak resepi tak rose...hihihi
shima said…
rose..nk resipi boleh..duk sllu dgr la org sbut benda alah ni.tak reti wat.hehe nk cuba boleh heheh
Dee said…
sedapnya triffle ko tu rose..kita kalo suami masak mmg sedapkan..rasa dihargai..walau sekadar masak maggi pun..hehehe..
hehehe, ko mcm laki aku,mkn ikan amik part daging je, aku lak kalah kucing mkn ikan,hahah
Unknown said…
sy xpnh mkn triffle camtu, tp nmpk sedap yer..glurp2..terliur weh!

ikan bakar tu nmpk sedap, trs rs lapar blk pdhal br sudah mkn aje ni..nafsu2...huhu
dyea irdina said…
nak resepi triffle buleh..hehehhe tak pernah buat lagi seumur idup ini...wah untung cik soami rajin masak..soami sy klu sadin n ns grg tu boley la..lebih dr tu kat kedai la jawapnya
Sofya said…
terliur plak tengok ikan bakar cicah sambal kicap tu.. ermm..
triffle tu nak wat camna? ajarlah..
Umialya said…
wat terliur je tgk triffle

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu