Mengidam, Balik Kg & Urusan keluarga

Assalamualaikum....

InsyaAllah...jumaat ni aku balik terengganu. Ada urusan keluarga perlu disetelkan. Kami 8 bradik kena balik sbb ada urusan pembahagian tanah pusaka peninggalan arwah ayah. Takdela besar mana pon, tapi since dah wasiat kan..kenela dibagi2..tanah tu kebun buah-buahan. Arwah ayah mmg tanam utk dimakan anak cucu. But since kami semua duduk jauh2, mmg tak terbela kebun tu. Buah2 pon org lain duk cilok...tapikan, kecik2 tanah tu..aku tengok leh la buat 3-4 buah rumah teres kos sederhana..kira besor jugak tu eh. huhuhuhuhu..tapi sape nak duk sana? maybe dah tua2 nnti kami akan duk sana kot...ntahla..masing2 dah beli umah kat tempat bekerja skang ni. Ada KL, Shah Alam, PJ...tapi takpe, kita kan ade anak cucu *insyaAllah*, so banyak benda lagi nak rancang utk masa depan kan??? :-)


ok2.... Encik suami ngah pening tu. Bukan apa, next week dia kene g UUM lagi. tapi aku ajak balik kg. mmg leh balik aje ngan abang aku yg kat kepong tu..tapi sape nak melayan aku cari makanan2 yg aku idam? abang aku tu sure maleh nak layan...wuwuwuwuwuwuwuuuuu

tapi aku harap sgt2 somi aku leh balik sama. dahla dah lama tak balik terengganu..last balik bulan 2..ni pon ntah2 last aku balik before bersalin. beraya pon mungkin di perak saje..sebab dah sarat sangat dah masa tu...:-(

ape aku idam eh? eheheh takdela yg susah nak cari pon..semua makanan2 terengganu yg aku mmg rindu sokmo..bkn time ngandung aje..time tak ngandung pon sentiasa terbayang..hoho. parah tuh!

aku idam:

  1. Bubur lambuk terengganu yg mak aku buat
  2. kepok lekor rebus & goreng panas2. kepok BTB @ Bukit Tok beng..Jalan nak ke airport. kepok lekor losong dah tak sedap skang ni!
  3. nasi dagang kat pengadang akar, berdekatan dengan sekolah menengah agama khairiah, berhadapan ngan kuarters JKR
  4. Nasi berlauk. Mana2 pon sodap..
  5. Nasi kerabu kat pasar payang. Ada mak cik tua jual. tatau dia ade jual lagi ke tak...sbb dah lama tak pegi..huhuhuhuhu
  6. sarapan pagi express kat depan skolah rendah bukit besar. Kedai dia kecik je, tapi ade mcm2 makanan, kuih muih & paling bes, ko baru duk 2 saat air dah sampai..sebab sambil kita berjalan cari krusi dia dah tanye nak air ape..zassss terus air sampai..ahahahah mmg express.
  7. Air buah gelas besorrrrrrr punyer
  8. Sotong Celup Tepung kat teluk ketapang. Takat ni, nila tempat makan sotong celup tepung terbaekk. Pantai ni dekat je dengan lapangan terbang sultan mahmud.


sedapnyee...dicicah dengan sos yg kita makan kopok lekor ganu tu..pergghh..



haaa ape lagi eh..keh keh. ade lagi..tapi takpelah. ini pon if dapat makan semuanya ni..alhamdulillllahhhhhh..syukur.

rafiq dulu ade 2 benda aku ngidam tapi tak dapat. Iaitu lauk kenduri kat terengganu yg baru lepas masak tuuu..satu lagi nasi kukus ayam berempah yg jual kat seksyen 20 shah alam. depa dah katup kot gerai tu..tak niaga dah..

harap2 adik rafiq ni dapatla merasa semua yg diidamkan...

tapi if somi aku tak ikut...tak dapat la kot semua tu...:-(



okla, sambung kerja..daaaaa

Comments

ajumohit said…
mu listkan makanan2 tu mek rose, usah kata kamu, aku yg nengok ni pon ngidam nk mkn, syedapnya....
Unknown said…
msa pregnant ni kena makan je apa yg tringin..nti pantang kena tahan semua kenikmatan..haihh..
Nur_!eda said…
hebt btul penangan org prgnt nih...hikhik, moga trcapai la sgala yg diidam tuh...
iduraz said…
tengok list makanan mek rose pon dh buat saya terliur..apatah lagi kopok lekor n sotog celup tepung tuh..
Suliana said…
haish.. byk btul list idaman tu. hehe.. su pun klu balik ganu (hometown mak su) mesti cari benda2 ni sume.. rindu sgt nk mkn.. kat sini tak real kan :-)
Unknown said…
salam.. lama x jengah rose n rafiq..

amboi, nak balik kg ke, nak makan beso ni? ape pun selamat pulang ke kg ye.. hati2 di jalan raya!
hok aloh..bnyk betol yg ko idamkan neh meks!

takpe..ko ajak jugak lakik ko soh ikot...
Unknown said…
panjang nye list mek..tetiba je lapar..hehehe. harap2 babah rafiq boleh la blk kg sekali utk foood hunting tu..dan demi isteri tercinta, mesti dia usahakan jugak supaya boleh balik kg sama2 kan..insya allah
Anah said…
alahai..ibu yg xmengandung ni pn leh mengidam tgk list makanan tu.. tiba2 windu kt apam balik telur kt psar malam chabang tiga..terbaikkkk!!!
Suziey Ahmad said…
haih list menu tu buat org xmengandung pn nk ngidam..ekekeke:D
Unknown said…
hehehe... sal dulu masa ngandung yg 2nd ni ngidam nak makan stoberi yang petik sniri kat CH nun.

tapi apakan daya, tak dapek jugak sebab kete hubby rosak lak masa balik kpg raya cina tu. kononnya odw nk balik sini nak singgah... so, tak dapat la...

tu je la kot masa peknen dulu yg tak dpt makan... huhu


**harap2 rose dapat la merasa semua yg dingidamkan tu yeh...
Anonymous said…
akak...sedap nyer suma mknan yg dilist kan...tetibe mgidam gk...hahahaha..kiah dl mgidam mskan asrama skolah kiah..waaa...mn nk dpt..huhuhu
Sofya said…
amboi byknya list..
kita pun tumpang terliur dah ni..
cik dah faridah said…
amboi byknyer ngidam....

kepok bkt tok beng baru jer org bg sakni ni..panas2 lg org ntar kat opis


dekat doh kiter ni..tp bila la leh jupe tu...
cik dah faridah said…
rose..opis idah kat gong badak...area unisza,utusan,hock kee seng,ermm gape lg erk ada...mbkt..balai polis g.badak..
waaa banyaknyaaaaa:):)
baca permintaan rose nie buat akak terliurr.........:)
zazaa said…
oh nasi dagang situ mmg best kak rose.. once a week mmg pergi mkn kat situ :)
dinor's family said…
harap cik somi dpt blk sama t..lain kn blk kg tanp suami...
Cik Melor said…
rose . awak buat melor kecur liur la. melor pun nak balik kg di sinun hari isnin depan nanti dah lama tak balik. rindu wehhhhhh.
hehe..byk yg diidamkan ye Rose..
Hope dpt lah tertunai apa yg diidam tu.. :)

Popular posts from this blog

Madagascar Escape 2 Africa Premiere Screening

Masalah Regurgitasi / Muak / Muntah

Rinduuu