Friday, May 6, 2011

Rafiq sakit mata & kena buli


Assalamualaikum...

semalam aku EL..rafiq sakit mata. Petang rabu tu masa amek  ngan pengasuh mata bertaik banyak. Kaler dah nak kehijauan. Ghisau aku. Semalam teruss ke Klinik Adek. Jumpe paed rafiq..Dr Amdan..doc cek2 segala n doc cakap, skang ni musim budak sakit mata. so, if dapat petanda awal cam mata bertaik cam rafiq..better bawak g kenek terus. sbb takut melarat boleh bawak ke demam tau. Alhamdulillah, takat ni rafiq lom demam..n mata pon dah ok banyak..tu pon bersilat nak kasi dia ubat titis tu...almaklumler..akal makin panjang ..

ok2..pasal kena buli tu..sian tol anak aku sorang ni. kat klinik padeatrik Adek tu mmg ada satu ruang khas tempat bermain..ade byk toys n books. Rafiq mmg ralit duk situ..tanpa kacau org lain..tapi ade budak lain lak duk kacau dia..

abis semua menan yg rafiq pegang dia p rampas! mak dia pon naik segan ngan aku kot..sbb cepat2 bawak anak dia pegi ke depan..sempat la sembang2 ngan mak dia..rupanya budak tu umor beza sehari je ngan rafiq..eheheh 

then..bila depa ke depan, amanla rafiq main sorang2..tiba2 budak tu datang sorang2..tarik rafiq sampai jatuh. 

gambar budak tu aku blurkan..kang mak dia saman aku lak..aahhahahaha..*bajet ramai org bca blog cap ayam ni..:-PP*....semua gambar adalah kebetulan aku mmg duk snap2 gambar rafiq baca buku...bukan niat nak amek gambar rafiq kene buli pon..kikikik..



Elok je duk baca buku sorang2...so aku snap2 la gambor dia...


dia sudah mai..eheheh
rafiq offer satu buku kat dia..tapi dia tarik semua buku yg rafiq pegang..


then tarik kerusi rafiq duduk tu..aduhai..sian aku tengok..sib baik rafiq tak melawan..



 rafiq angkat balik krusi tu...adui...anak oh anak....


 pas mak budak tu amek anak dia sambil marah2 sbb kacau anak orang...rafiq mintak duduk atas tu balik..aku pon buh la...eheheh posing maut...:-P



Ok..baca anak ibu baca....moga jadi anak yg baik, soleh & bijak pandai...:-)



actually, masa depa duk tarik2 bangku & buku tu...dalam ati aku berdoa.."Anak ibu...jgn malukan ibu...mengalah ye sayang..."

alhamdulillah rafiq mengalah...:-)


arini abah rafiq lak jaga..tataula camne tu..if dh makin baik mungkin anta pengasuh jugak kot..sbb ptg ni abah dia ade meeting...hmmm..moga rafiq cepat sembuh...amin..


16 comments:

lydzar said...

ciri2 abg long dh terserlah. boleh mengalah. :)

get well soon rafiq. pagi tadi pon terasa mcm badan hadif dedar gak, baru 3hari dok taska..dh terasa nk demam ishishish

Yan said...

kalau masa anak2 kecik lagi, mmg lah. now dah besar2. ALHAMDULLILAH tak ada masalah dah..

Sofya said...

nasib baik Rafiq tak bubuh budak tu kan.. Dah belajar nak jadi abang yg baik ni..
Rafiq, cepat sembuh k

Ena said...

BAGUIH LA MAT RAFIQ NI.. MEMG TAK MELAWAN KAN..

TIBA2 TINGTA KAT ANAK SENDIRI YG MEMG TAK PERNAH NAK MENGALAH.. TU YG SOKMO BERCAKORRR.. ADEIHHHH!! OMAK YG PONING.. UHUHUH..

Ena said...

ops!

moga rafiq cepat sembuh la yeh!..

Nadiah Sidek said...

bagus la rafiq ni :). moga rafiq cepat sembuh..

[-suziey-] said...

sian rafiq sakit mata yek..

hmmmm kesian bila tgk ank kita kena..tp tu la sifat terpuji,mengalah jek :)

dinor's family said...

cepat sembuh ye rafiq...kita pernah sakit mata abis satu kuaga cuti 2 minggu kat rmh....

mamalieyna said...

bagus2...bleh jd abang yg baek nnati...rasanya kalau arif pun jenis pengalah orangnya...bagus jugak utk sesuatu situasi like this..kan3x..

pengalah bukan semuanya tak bagus..mengalah bertempat.. kan rafiq kan..hehe..kalau rafiq melawan kang, panjg lg ceritanya..hee~

cepat sembuh ye rafiq...

etiey.com© said...

pandainya dia. nanti nk ada adik kn

hajarus said...

ala ciannyer rafiq kene buli.. bagus2 sebab rafiq jenis yg nak mengalah... sejuk perut ibu mengandung... ;d

umialya said...

bagusnya Rafiq, mengalah ye.. mg cepat smbuh

deqma129 said...

good boy laa rafiq!!

deqma129 said...

good boy laa rafiq!!

Dee said...

wah..dah jadi abang pandai mengalahlah..sib baik jugak ibu budak tu tarik dia kan..mcm anak k dee gak..lasak and kdg2 kasar..huhu..

bonda dadif aka akish said...

huihhhh anak itu......kurengla tuh....maknyer tuh..marahla sket anaknye itu....dah nampak anaknye itu kureng sopan!!!

gud boi rafiq!!!tayunk rafiq..takpe ye rafiq...rafiqkan abg...

=)