Tuesday, May 10, 2011

Anak oh Anak..

Assalamualaikum..

Time pregnant biasala kan..baca surah2 yg disarankan utk dpt anak comel, sihat, mudah bersalin & baaaaanyak lagi khasiat yg tersembunyi dalam Al-Quran..rajin ngan tak rajin je nak amalkan... Yg aku duk amal skang Surah Yusuf, Surah Maryam, Surah Yasin, Surah Luqman dan beberapa surah yg biasa aku baca dari dulu..Al-Mulk & Al-Waqiah..Hari tu tengok rancangan Tanyalah Ustazah kat TV9..tapi tak sempat nak salin 3 lagi surah yg Ustazah Norbahyah sarankan utk dapatkan anak yg berdisiplin & taat. Ade tak sapa2 yg tahu?? leh la share sini....semoga Allah memberkati apa jua yg kita buat....aminn.

ok2, back to tajuk..Anak2 skarang mmg sgt cepat meniru apa saje yg kita buat kan?? cam rafiq inila benda yg dia duk ralit buat time aku ngaji...amik serkup kepala cam ibu buat n nak duk kacau ibu tarik2 Quran..sib baik tak koyak. If koyak Quran tu sure ibu jd singa tau rafiq..sbb tu Quran hantaran kawen dari abah kamu....Sudahnye ibu bagi Surah Yasin kecik tu. 

Siap ade bunyi yg tak tahan tu..woowoouu...aaarrrhhhhaaa...iiiwiiiii...lenggok org mengaji..ehehe so sweet. risau gak takut dia langkah ke ape buku yasin tu..sbb tu aku tak berani lagi nak beli Muqaddam ka apa..takut dia duk langkah n pijak2..tunggula besar skit n reti bahasa baru aku belikan muqaddam n rehal..minat tu dah ade..cuma kene tunggu tiba waktu yg sesuai..



Uik..ngaji pakai short? tak bahek tau..eheheh
thanx to abah yg amek gambar2 ni utk kenangan..:-)






||>> thanx utk pendapat dari kalian ttg posting pasai tukar template..salah seorang tu iaitu Mek Chu cakap suram sgt takde kaler langsung..ok2..aku guna kaler pepel ni ok tak? ehehehe...kira soft n tak terang sgtla tu kan..i like..:-) 



20 comments:

eB ezrin said...

template nioh simple... kak eB pn nk tukor gaks la... ;p

rafiq pakai aper atas kpala tuh?... ;p

bonda dadif aka akish said...

sejuk perot ko mek...

rafiq...=)

Izan Ishak said...

template ni simple rose. izan pun suka.

Nadiah Sidek said...

kepala nak tutup..kaki tak tutup..mcm mana tu rafiq? ehe..

Ena said...

ena nampak putih je rose.. mungkin problem kat sini.. huhu

bagus tau rafiq ni.. :D

en atak tgk plak rancangan tu baru2 ni.. jadi tak tau la plak rose.. uhuhu..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kak eb,
tu serkup..or ade org panggil anak tudung..dia buh camtu sbb tgk ibu dia guna tu utk ngaji..huhuhu

akish,
rasa cam ade ais dlm perot..kikikik..harap2 dah besar minat ngajila..jgn masa kecik ni je..huhuhu

izan,
thanx..:-)

nadiah,
ha tula dia nye..camno tu> eheheh

ena,
pulak. mungkin kot..ehehehe..takpe..putih bersih pn ok..janji leh baca..ngeee

sW33tdARLiNG said...

kusyuk nya ngaji..... hehehehe

mamalieyna said...

template gini ok mek rose...simple n nice~

hehe...rafiq..rafiq...semua nak tiru eh...sama la dak arif pun, terdetik nk membeli muqaddam, tap belum masanya la kan..tunggu dah fhm sket..hee~comel dak rafiq pakai serkup mak dia..ihiks..

mamalieyna said...

template gini ok mek rose...simple n nice~

hehe...rafiq..rafiq...semua nak tiru eh...sama la dak arif pun, terdetik nk membeli muqaddam, tap belum masanya la kan..tunggu dah fhm sket..hee~comel dak rafiq pakai serkup mak dia..ihiks..

~Siti Hajar~ said...

nice template!!!

Rafiq ala ustaz rock sdg mgaji...hehe

mga besar nti blh jd hafiz..

maszmadi said...

sejuuuuuk pewot ibu mengandung rafiq oiii...

MrS. F!zA said...

sejuk perot mek rose..hikhik..

ngaji pakai short comel je tgk rafique..

Hanis Azla said...

bagusnya.. mmg kena tunjukkan conthh yg baik2 pada anak2ni kan.. biar dia terikut2..

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

semoga menjadi insan yang mulia dah besaq nanti k

wahida said...

yeahhh... mat rafiq comel!!!

aku pun akan tukar template sikit masa lagi...

Sofya said...

alhamdulillah..
tak yah paksa dah rela sendiri nak wat.. harap besar nanti jadi anak yang soleh yang membahagiakan ibu dan abah k..

umialya said...

Bagusnya Rafiq, mg besar nnt jadi anak yg soleh

etiey.com© said...

wah cantik rumah baru nih... comel! purple i likoe.. amin rafqi moga jd anak yg soleh

Dee said...

rafiq mmg anak yg mendengar kata..alhamdulillah..

nur said...

sronok tgk telatah anak yg sedang membesar...

suka juga dgn tempalte baru ros ni :)