Monday, June 27, 2011

Baru Masuk Ofis & Maharajalawak Akhir

Assalamualaikum..

Dapat MC tapi ada kat ofis. camno tu? eheh..takpelah, setel keje dulu then leh balik. Actually bangun pagi tadi hidung aku berdarah. Batuk2 kuar darah. Mula2 risau gak..tapi wat cerdik jela kan. Tup2 kat ofis batuk ade darah lagi. Banyak jugakla. Dan hasilnye..kepala aku pening berdenyut2 mcm nak pitam tadi kat klinik.

Pagi tadi tunjuk kat hubby kat tisu kesan darah. Dia suh buh ais kat idung. kasi benti darah. tapi sbb bukannye kuar darah cam air paip tu, den wat derk jela. eeehehehe

dalam tak sedap ati, pegila jugak tadi kenek Soraya. Cek2 doc kata idung aku mmg ade darah..Time mengandung, idung berdarah ni terjadi bila cuaca panas, tak cukup tido, stress & kurang minum air kosong. uhuk! mmg betul la tu..syik minum air manis je masa kat kg..heheh.. air kosong kurang minum.

so, tadi aku dah abiskan 500ml air dalam masa 10 minit. sat lagi nak penuhkan botol tu ...then seterusnye biar sampai 2 liter air kosong yg mmg sepatutnye aku amek ari2..

tadi scan baby. cute je. mata celik2 ehhe.

  • kepala dibawah. alhamdulillah tak berubah tempat dah.
  • uri masih rendah. tapi doc cakap mungkin akan naik by 34 weeks & seterusnya. doc cakap lebihkan doa & usap2 perut dari bawah ke atas dengan salawat. insyaAllah..uri akan naik. masa rafiq dulu pon camtu. aku amalkan apa yg doc tu cakap.
  • air ketuban cukup
  • berat bb dah 1.33 kg.
Petang ni ade appointment ngan pakar kat SALAM. kita tengok pulak ape pendapat pakar tentang uri aku tu..takut la jugak kan if makin turun..ape2 pon..doakan aku & bb sihat walafiat & takde apa2 yg tak elok berlaku. amin..

.

Ok2...tentang maharajalawak plak, Kumpulan Sepah Juara! Yey!!! Memang patut Sepah dinobatkan Juara Maharajalawak pertama sbb persembahan mereka sgt2 kelakar. aku sokong ape mamat khalid cakap..sepah akan jd pelawak yg akan menjadi sebut-sebutan di negara kita...lawak mereka menjadi sunggoh. pastu campur plak ngan kehadiran dafi yg aku dah agak dah..sure dafi datang masa final. hehehe..

bila tengok balik adiah2 mereka, terkejut aku sbb ade pertambahan RM50k setiap satu dari adiah asal yg ditawarkan..mungkin dulu astro kata ada 3 pemenang aje..tup2 ade 4 finalist plak..takpelah..ape2 pon aku sgt2 puas hati dengan kedudukan pemenang malam tu..kira takde rasa cam ade bias ke apa..mmg mereka sgt2 berhak atas kemenangan masing2..

ape2 pon...arrrggghhhhhh sempuuuttttt!!!!!!!








19 comments:

ibu qaleesya said...

jaga kesihatan ye.. minum air banyak-banyak lagik.. kurang air la tu sampai jadik camtu.. huhu sepah memang the best lahhh... dah agak kan dafi akan muncul huuu

Dee said...

wui..berdarah? jaga kesihatan ye rose..maybe panas dalam kot..

apapun sepah mmg terbaek!!

LYAfrina said...

SUKANYA BACA PROGRESS BB.. SIAP BLH CELIK MATA..DPT BYGKAN.MSTI CUTE & COMEL J KAN..

APA2 ROSE, JAGA KESIHATAN..TU SMPAI KLUAR DRH KT HIDUNG TU BAHYE PLOK.. TNYALAH PD Y PAKAR.. KALO PDARAHAN SBB BDN PANAS XPELA..TP TKUT SBB2 LAIN

~~*Lady Salwa*~~ said...

Tu la, cuaca pun tak menentu sekarang ni... Kejap panas, kejap hujan... Apa pun, mudah2an bb & rose ok la... take care...

Betul tu, memang sepah layak jadi juara... hehe... "Maniskah kurma itu???" :)

Hanis Azla said...

take care yer rose.. rileks aje rose ni kan.. klu akak sure dah gelabah tak ingat.. he..he..

Yes.. akak suka sgt sepah menang..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Take Care Rose..
Minum Air byk2..

Ingatkan JOZAN blh jd juara..
tp sepah mmg the Best..mmg layak menang..ktorg tak dpt tgk live..
tgk kat youtube jer.. ;)

umialya said...

selamat beristirehat rose

Zue AnnaLeeya said...

sepah mmg best giler...
bergegar umah duk gelak laki bini... hehehe...

tanjat boboi.... hahahahaha....

maszmadi said...

semoga kandungan semakin baik...

sepah!!!!! hoho x tengok langsung coz xder astro, tau dari radio jerk... huhu

ajumohit said...

tak lama dah mu nk bersalin rose, jaga kesihatan ye, minum air secukupnya

r|nA @ ja|j|na said...

time ngandung ni, kesihatan kene jage sokmo..iyelah, pembawak baby kan, sbb nak pastikan 2,2 sihat..hope rose takde ape² yg seriuslah ye..

due bile ye? rina nulan puase ni..jenuhlah nak ganti pose tu, hukhuk..

Dilla Ady said...

yeah...sepah menang!

errr...takut okeh idum berdarah..jaga kesihatan bebaik ek ros!

lydzar said...

tengok maharaja lawak kt youtube je..tu pon sempat tgk sepah je..slow sgt la connection..take cara ye rose..dh abes keje kang, balik cepat2..g rehat

~iz~ said...

jaga diri dan baby yer...harap semuanya baik2 jer...

sepah memang pilihan hati..:)

Anah said...

ka rose..risau plak baca smpai siap kuar2 darah ni..jaga kesihatan ye

sepah memang best..penat gelak..arghhh semput!!!!

hamzah ian said...

sepah mmg terbaik.. hehe

rynas said...

panas sangat agaknya kena banyak minum air suam.
mmg suka Sepah menang wpun saya penyokong Jozan hehhe. apa-apa Sepah mmg terbaiklah

ana said...

suka gak sepah menang...hehehehe

mamalieyna said...

ish sampai gitu eh..risau plak..eina pun kurang minum air kosong ni, suka betul minum bergula n berais..huu~
hope semuanya kembali ok yeh~

sepah mmg terbaeek kan..

huu~ teringin nak scan, awal2 ari tu scan tak nampk sbb kulit perut tebal doktor ckp..hee~