Wednesday, October 6, 2010

Tula..degil sgt..kan dah kene seDas!


Rafiq skang semakin aktif 'mengemas' rumah..sampaikan aku rasa...'lantakler..bior sepah2 camni!'...tapi kang tak pasal2 tibe2 ade org mai umah..tak ke naya je..wakakaka

tula dianye si rafiq yg tengah mengexplore satu rumah. Bilik2..Dapur..abis kabinet dia bukak. sampai kene ikat dah seme. huhuhuhuh..

mlm td, dia 'mengemas' handbag ibu time ibu sembahyang. Pastu larang tak dengor..bila say 'NO rafiq.." haa masa tu la dia mula baling semua benda yg ade kat tangan dia..

sudahnye ape terjadi?? haa..kene la SeDasssss kat tangn dia..tau diam n takut..pahtu nangis mengada...

DSCN7713

kemas rafiq..jgn tak kemas....


DSCN7712

Lepas aku marah n kemas beg, dia mula tunjuk belang..nak baling semua barang ape yg ade kat tempat dia..



DSCN7711

Sudahnye..kene satu Dass kat tangan..ha..amek! pastu wat muka penyu..ish ish ish...nasibler kamu..abah g johor..takde org nak pujuk2..:-P


ibu garang tau...Grrrrrrrrrrrrrr *bunyi cam singe*

11 comments:

Intan Azmira said...

saya pon garang rose..xpe, sayang anak tangan2 kan..x tegur kang org kata kita x didik anak...

Zaidah said...

hahaha...sama macam adam...kekadang geram plak zai....memang kena jentik jugak kat tangan dia tu..tak tahu duduk diam....anak zai kata zai garang macam rimau ....rose plak macam singa...dah macam adikberadik...

Fieza79 said...

kan dh kena sedass Rafiq..hehee len kali sepah kan lg brg ibu...hehee

pandai dia tunjuk bebai tak puas ati di tegor, baling suma brg yg ada tu...bijak..!

Izan Ishak said...

garang2 sayang namanya tu mekrose. anak2 kecik mcm rafiq mmg camtu kan, kalau kita dok marah lagi dia baling tanda protes lah kononnya tu~~

**rafiq comeyyy bila buat muka penyu camtu...huhu~~

Ena said...

ehehehhe...

camtu la masa anis irfan dulu.. abis seme benda kena ikat.. hahaha.. tapi skrg ada pintu sampai dah tercabut skry.. nasib baik leh pasang balik.. wakakakka...
bila larang wak dekkk je.. sekali ummi jerit Irfaannnnnnnnnnnnnnn!! bergegor 1 umah.. hahahha... dulu ye dier dengo skrg???? sadis weyh ros.. irfan pun pandai dah wat dekkk je cam si kakak... uwaaaaaaaaaaaaaa...

Dee said...

akak pun garang..tp bertempatlah..hehehe..biar kita tegur..jgn x tegur..nti jd mcm anakku sazali..

idah @mama izzya said...

penyu pas bertelur la tu..hik..hik..

mamalieyna said...

hahaha...cian rafiq..meh kt cik na ni..cik na baeeek..hehe..

meh kawan ngn abg arif...nnti abg arif ajar camna nak dok bebaik, takmo kasi ibu marah..hehe..

ana said...

budak2...ana anak no 2, kena ckp baik2 baru dia dgr. no 1 lain pulak, ckp baik x dgr, kena jerit baru nak dgr. ermmm mcm2 budak nie.

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

intan,
betul tu..if kita tak larang kang melarat2..

kak zai,
hahahah..okla tu..leh geng..se spisis..wakakak

fieza,
ha la..tunjuk kuat la tu..Grr

izan,
a'a..garang kejap je..pastu cium2 gomol2 balik..eheheh

ena,
ahahha...sib baik leh pasang balik kan? if tak naya kene beli lemari baru..wekkek

kak dee,
betul tu..kene tegur..tp bkn cerita "jangan tegur"..itu seram..eeeehehe

idah,
a'ah..pas bertelur..temenung..huhuhuhu

iena,
ehehhe...ina pon tau kan..camne dia tak reti duk diam masa g umah mek na..uhuhuh..grrrr

ana,
ahahahha..mcm2...:-)

~~*Lady Salwa*~~ said...

perangai rafiq ni sama la ngan faris. kalau kita larang, pastu nak amik menda yang dia main/ sepahkan tu cepat2 je dia baling menda tu...

kalau menda kaca / mudah pecah memang wassalam la jawabnya...

dapat gambarkan camna rafiq kena babap ngan ibunya sebab faris pun dapat ummi yg garang gak... hehe. (selalunya garang mulut la... hehe)