Friday, December 10, 2010

Buras

Salam,

Korang pernah tak makan benda alah ni?

if pegi sabah adelah benda ni..biasa dibuat masa musim perayaan..kate depa la...

sedap..dia buat guna beras..mmg sebijik la cam nasi himpit..cuma cara buat dia je lain..dia bungkus guna daun pisang..pastu ikat2 dengan tali rapia..

keluarga angkat abg aku kat sabah nun mmg setiap kali abang aku nak cuti panjang balik ke semenanjung mmg akan buatkan bekalan ni..

masa aku g sabah dolu2..tahun 2008 ade gak dapat ni..fresh2 makan panas..berasappp sedap giler weh...makan ngan ayam masak merah..mantop!!!


abang aku balik dari sabah baru ni bawk balik buras..sedap..teringat dolu2 masa g sabah..



BURAS


kat bawh ni gambar selingan..masa g sabah tahun 2008..

masa ni bujang lagik tau..ehehehe



Rambang mata kat pasar filipino....aku suke beli kerongsang..murah2 bah!



ngan abang aku..si ustad rock!
*eh pandai gak mak aku amekkan gambor kan? ehehehhe*



gambar last tu aku ngan mak aku kat pantai sipitang..abang aku ngajar kat sipitang...sekolah menengah pengiran omar..ade tak sape2 skolah sana? agagagagaa


haihhhh..biler lagi la leh g KK..bes tau KK..

12 comments:

CatlinaFly said...

hehe..mcm same dgn makanan org jawa ..nama dia burasak, makan dgn rendang atau sambal n juga dibuat dari beras..

Izan Ishak said...

wahh...sedap nampaknya tu. kalau mertua izan pulak dia bungkus pulut ngan daun pisang. panggil pulut dakap. org kelate tau kut...

NM02 said...

sabah memang terbaik!

firahadifa said...

i 15 taun duk sabah . tapi x penah makan pon benda tue.. jehehheeh

Imaan09 said...

argghhh..sedapnyaaa buras!lama ndak makan..

wahida said...

sabah mmg heaven!! tapi unfortunately saya x jumpa pun buras ni...huhuhu....

mamalieyna said...

tak pernah tau psl mknan tu...haih nak gak merasa jejak kaki ke KK tu...naik kapal terbang..hehe..taktau la bila masa tu..huhu..

mamat80 said...

xprnh smpai sabah lg....mcm pernh nmpk kt tesco....sme ke x ek....

mamawana said...

Salam aslkum...

Mama g Sabah Nov lepas...best gi pasar filipin.

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

tak pernah tengok la rose, sedap ke

ana said...

1st time dgr pasal buras nie...

Mieja@Amiizaa2001 said...

roseee, comeinya awak:):)