Tuesday, November 23, 2010

Anak ibu dah boring mamam nasi ye?


Salam,

alhamdulillah..rafiq dah sihat..cuma ade batuk skit2 je. :-) 

sejak 2 3 4 5 6 menjak ni rafiq cam main2 je makan nasi. tapi ade gak dia makan beriya terutamanye sup2 dan nasi gaul ngan ikangg goreng. dap dap

skang rafiq suka makan sayur bayam, bronkoli, carrot...rebus kasi empuk..then suap sekali masa kasi nasi..kasi seketul2..rafiq kunyah sampai abis..

so, bila dah nampak anak cam boring makan nasi, mulela aku masak yg lain2. mlm td mamam spagheti. ala spagheti masak campak2 aje..yg penting kene ade tomato puree..

  
 

spagheti simple utk rafiq..janji tak pedas..


comot? sepah? takpe..itu boleh kemas..
biarkan dia dengan imaginasinya..yg penting dia nak makan..sambil suap rafiq..sambil tgk dia main2 sambil suap satu2 spagheti tu ke mulut dia sendiri..sonot tgk..:-)


selain itu.....aku msak benda lain gak..




if buat nasi goreng..berselera gak dia makan..cincang frankfruter+carrot..
aku suka guna beras Moghul Faiza Basmathi sbb nasi tak lekat2..dia relai cantik..lembut pon lembut...yg penting, beras ni bagus utk rafiq..

 ngah suap nasi pon leh lagi Ciiiiii (chesee) ehehhe




 ni ape plak ni?? wekkekke ini bihun la..ni pon peberet rafiq..breakfast dia..berselera dia makan if aku wat bihun + ayam cincang + telur....



syukur alhamdulillah rafiq makan tak memilih..sonang keje den. cuma kene selalu pelbagaikan..

19 comments:

MrS. F!zA said...

amboi rafiq... mkn sphagetti ye dia..

betol kot darwisy pon bila fiza suapkan nsi dia mkn jgk tp xselera je tgk..

tp bila tgk kami mkn benda lain dia smpai mintak2 tau..pstu belom org kasi lg dh nganga mulut siap dh..kalo nsi smpai kita kna kjr dia..hehe

DiaUmaiNiNaz said...

salam sis...mengigatkan ktorg pada ibu yg selalu bz....huhuhuhu.

mamaaerish@eb said...

sh sampai mood noodles yer rafiq?... g2 la ros... babai nasik yer... nk msk 2 taun nanti baru back 2 nasi... ;p

jom join GA kami... :)

NM02 said...

alamak... tiba2 teringin spageti jgk. adeii

[-suziey-] said...

wow so d western la ..cewah pandai yek xnk mamam nasi..nk western2..pasni minta steak plak ngn ibu tau.ekkek:p

littlehumblelynn said...

rose

anak akak yg kecik tuh x mo makan lak sejak sakit baru nih..kena rajin explore jugak apa yg dia nak makan lak ni!!

umialya said...

rajinnye rose masak.. sonok tgk rafiq makan

~~*Lady Salwa*~~ said...

betul tu, kadang2 budak2 pun tau jemu hari2 makan nasik... so, kena la pandai2 pelbagaikan menu... hehe

rajin mek rose masak macam2 utk rafiq... tu yang makin hantap tu si rafiq nih...

**sempat lagi posing masa tengah makan... cute...

Fieza79 said...

sonok tgk kalu anak berselera nk mkn...nk masak nk nyedia suma tu pon rasa bersemangat je...

mkn spagheti sll nnt tambah bambam Rafiq...tambah2 comel lerr..!

cik puan akish said...

wehh rajin ko!!!takpe2..memberi inspirasi pade aku....lil dadif makin kritikal..ape pon namo makan..=(

~ayu.oyie.yuna~ said...

salam~
sonot kan anak senang makan.senang hati pun ye..mudah-mudahan anak2 sihat selalu ;)

acik mimie said...

seronot tgk rafiq makan ...
boley kawan dgn melyssa nih ...

wahida said...

nasib si rafiq x memilih...senang mak dia...hiks...

Ena said...

betul tu rose.. time mcm ni la nak pelbagai kan menu utk anak.. tapi spageti tetap 2 beradik tu kurang minat nak makan..

kalo bg mee & bihun cepat je abis.. kalo anak dah besar lg nanti lg mcm2 kita leh masak sbb citarasa mereka makin berkembang..

tapi tu la ada masa anak2 ena tu
jd cerewet pulak.. naik buntu omak ni nak masak..

skrg lebih suka tanya kakak nak makan apa arini??? hehehe.. irfan pulak susu susu susu.. haihhh pelik pulak sbb dulu masa umur rafiq dia sangat tak cerewet dan makan apa saja.. skrg? hadoiyaiii..

aLyNnZ said...

ha'ah lar rose danish pun sekarang cam kurang berselera nak mkn nasi..risau lar rose..biler time alin mkn mesti danish nyibuk skali tp suap kn mkn skit jew..tgk n3 rose rasa cam nak buat spagetthi plak utk danish..harap2 danish suker..

Mieja@Faiza Amir 2001 said...

sedapnya rafiq makan spaggeti....auntie nk cikit? hehheheh

Dee said...

bz2 pun sempat rose masak..tahniah..pandai rafiq mkn spaghetti..

rynas said...

bestkan bila anak-anak suka makan..makan apa saja. kita sebagai ibu mesti lg suka nak mempelbagaikan makanan

mamalieyna said...

waaah mcm2 menu dah merasa ye rafiq..jnji rafiq sukaa makan, ibu pun semangat nak msak itu ini tau..^_^